قم نيوز : قم نیوز: رييس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان قم نکاتي را در خصوص نحوه صحيح رانندگي با خودرو عنوان کرد.
به گزارش قم نیوز به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ " سيد کرم الله حسيني " اظهار داشت: راننده خوب همواره به عوامل و عناصر در رانندگي مانند: هوا، نور لازم، وضعيت خودرو، تعداد وسايل نقليه در حركت و وضع جسماني خود توجه ميكند و مهمتر آنكه پيشگيريهاي منطقي و مناسبي را در زمينه جلوگيري از سوانح و كاهش تصادفات رانندگي انجام ميدهد. وي با اشاره به لزوم داشتن شرايط روحي و جسمي در رانندگي ادامه داد: هرگز در حالت خوابآلودگي، عصبانيت، خستگي و حالت غير طبيعي رانندگي نكنيد، اگر بيمار هستيد و دارويي مصرف ميكنيد كه موجب خوابآلودگي شما ميشود از رانندگي خودداري كنيد. رييس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان قم در خصوص قرار گرفتن در موقعيت مناسب حين رانندگي افزود: اين بدين معني است كه راحت باشيد و فضاي كافي براي هر عكسالعمل ناگهاني را در اختيار داشته باشيد و
همچنين پاهايتان كاملا به پدالها مسلط باشد، راه آزمايش اين مسئله اين است كه سعي كنيد كف پاهايتان را راحت در سطح خودرو (زير پدالها) قرار دهيد. سرهنگ حسيني نکته ديگر را تعيين ميدان ديد عنوان و اضافه کرد :ميدان ديد خود را نسبت به جلو، اطراف و شيشه عقب با گذاشتن وسايل و اشياء مختلف تار يا كمديد نكنيد تا اطراف و جوانب را از هرجهت خوب ببينيد. وي درخصوص هدايت کردن خودرو نيز گفت: سعي كنيد هدايتگر خوبي براي خودرو بوده و آرامش خود را حفظ كنيد تا موجبات سلامت خود و سايرين را فرآهم آوريد. رييس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان قم در رابطه با پيدا کردن نقاط کور در حين رانندگي نيز افزود: ميدان ديد راننده در زاويهاي قرار ميگيرد كه رأس آن زاويه در فاصله دو چشم قرار گرفته است و اضلاع آن هم با زاويهاي تقريبا ۴۵ درجه به صورت واگرا از هم دور ميشود و هر شيئي كه در داخل اين زاويه قرار گيرد، در ميدان ديد راننده است و راننده آن را ميبيند، معمولترين نقاط كور براي راننده، پيچها و يا شروع سرازيري و سربالاييهاي راه است كه انحناي جاده يا تغيير شيب جاده، موجب ميشود وسيله نقليهاي كه در قوس و پيچ يا در شيب مخالف شيب حركت وسيله نقليه قرار دارد، از ميدان ديد راننده خارج شود و در نقطه كور ديد وي قرار گيرد. سرهنگ حسيني در بخش ديگري از سخنان خود به رعايت و جدي گرفتن بستن کمربند ايمني به رانندگان اظهار داشت :در حوادث رانندگي بيشترين صدمات به ناحيه سر و بالاي تنه وارد ميشود، جمجمه ۴۰ درصد و قسمت بدنه و قفسه سينه ۳۰ درصد و قسمت پاها و بازوها ۱۵ درصد آسيبپذير هستند. كمربند ايمني با ثابت نگهداشتن راننده و سرنشين بر روي صندلي مانع ازپرتاب شدن آنها و برخورد سرشان با شيشه جلو و يا فرمان خودرو ميشود. بستن كمربند ايمني حتي براي مسيرهاي كوتاه ضروري است. وي در رابطه با آينه هاي خودرو و عدم توجه به نقاط کور توصيه کرد و افزود: اغلب مشكل ترين وظيفه راننده كنترل محدودهاي از سمت راست و چپ خودرو است كه در ميدان ديد آينههاي خودرو قرار نداشته و به عنوان نقاط كور شناخته ميشوند، در حالي كه بسياري از سوانح در ايران و جهان به علت اطمينان و اكتفا به آينهها ميباشد. رييس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان قم ادامه داد: براي اطلاع از موقعيت خودروهاي پشتسر و طرفين ضمن استفاده از آينههاي در فواصل مختلف، بايد به نقطه كور نيز توجه داشت و خيلي سريع با ديد چشم از وجود خودروهايي كه در نقاط كور وجود دارند اطلاع يافت و با اطمينان كامل اقدام به تغيير مسير نمود. انتهای پیام/126