يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : 24867

دنیای اسلام در ماه رمضان از مسلمانان مظلوم غافل نشود

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: باید در ماه مبارک رمضان دنیای اسلام به فکر مردم مظلوم مسلمان که در کشورهای عراق، سوریه، فلسطین و... زیر سلطه استکبار هستند باشد.
دنیای اسلام در ماه رمضان از مسلمانان مظلوم غافل نشود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) و در نخستین روز ماه مبارک رمضان اظهار کرد: چند سالی بود که در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) از اقامه نمازجماعت و تفسیر قرآن کریم آیت‌الله مکارم شیرازی استفاده می‌کردیم؛ امسال به دلیل کسالت پزشکان، ایشان را از ایستاده نماز خواندن منع کرده‌اند و به همین دلیل اقامه جماعت از سوی ایشان منتفی شد و از تفسیر قرآن توسط ایشان نیز محروم شدیم و امیدواریم که خداوند به همه مراجع تقلید و علما که خود را وقف ترویج قرآن و اهل بیت(ع) کرده‌اند عافیت و سلامت اعطا کند.

وی با اشاره به برخی از افراد که از روزه گرفتن محروم هستند و غصه می‌خورند که نمی‌توانند مانند دیگر مومنین روزه بگیرند گفت: ماه مبارک رمضان ضیافت الهی است که سفره آن گسترده است و خیلی‌ها از این ضیافت الهی بهره می‌برند و یکی از اعمال و آداب این ماه روزه گرفتن است.

امام جمعه قم بیان کرد: کسی که نمی‌تواند روزه بگیرد می‌تواند از اعمال دیگر این ماه بهره گرفته و در مجالس ویژه این ماه شرکت کرده و نسبت به فراگیری مسائل دین اهتمام داشته باشند و اگر همت بیشتری داشته باشند از برکات این ماه بهره‌مند خواهند شد.

وی ضرورت توجه به ضعفا و فقرا در ماه مبارک رمضان را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از کارهای خیر که اجر فراوان دارد اطعام نیازمندان و رفع مشکلات ایشان است و ان‌شاء‌الله در این ماه به این اقشار توجه بیشتری داشته باشید.

آیت‌الله سعیدی افزود: در این ماه شریف باید به یاد مردم مظلوم عراق، سوریه، لبنان، بحرین و... باشیم و از کسانی که به خاطر ظلم ظالمین و استکبار جهانی با سختی و مشکل روبه‌رو هستند غافل نشویم.

وی ادامه داد: مردم مظلوم فلسطین از سوی صهیونیست‌ها به بهانه واهی به اسارت گرفته شده و عده‌ای را به شهادت رسانده و عده‌ای را مجروح کرده‌اند و نباید از کمک به ایشان دریغ کنیم.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به حدیث هدایا گفت: با جدا شدن روح از بدن این سفر آغاز شده و در انتها مومنین به بهشت رفته و اهل جهنم به دوزخ می‌روند. در این حدیث می‌آموزیم که باید چه کارهایی بیاموزیم و چگونه خود را برای آخرت مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه کسانی که حضرت معصومه(س) را زیارت کند اهل بهشتند، گفت: یکی از هدایایی که باید برای آخرت به همراه داشته باشیم هدیه برای حضرت عزرائیل فراهم کنیم.

سعیدی با اشاره به اینکه باید برای روز قیامت چهار هدیه برای حضرت عزرائیل داشته باشیم بیان کرد: یکی از این هدایا در لحظه مرگ جلب رضایت حق‌داران است.

وی با اشاره به رساله حقوق امام سجاد(ع)‌ اظهار کرد: در این رساله ۵۱ حق ذکر شده است که نخستین حق، حق خداوند بوده و آخرین حق، حق اقلیت‌های مذهبی است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه باید حق سلامت را با به کارگیری اعضا و جوارح در راه انجام واجبات و ترک محرمات به کار گرفت ادامه داد: باید حق امر به معروف و نهی از منکر و حق قرآن را ادا کنیم.

وی با اشاره به روایتی در خصوص جلب رضایت حق‌داران اظهار کرد: کسی که رضایت حق‌داران خود را ادا کند بهشت را بی‌حساب به او می‌دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ گفت: امیدواریم که خداوند همه ما را در مسیر ادای دین و ادای حق‌ حق‌داران یاری کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgu79x.ak9t34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما