قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش جامعةالمصطفی با اشاره به طرح تحول و بازنگری نظام جامع آموزشی گفت: این مجموعه نیاز به بازنگری برنامههای خود با نگاه به گذشته و توجه به آینده رو دارد.
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، حجتالاسلام والمسلمین جعفر علمی در هشتمین اجلاس سراسری نمایندگان و مدیران المصطفی با تشریح مهمترین راهبردهای المصطفی و با تاکید بر اینکه جامعةالمصطفی یک نهاد آموزشی است، ابراز کرد: حجم اصلی اولویتهای جامعةالمصطفی به مباحث آموزشی اختصاص دارد زیرا ارتقای مباحث آموزشی تأثیر مستقیم بر خروجیهای المصطفی از جمله دانش آموختگان خواهد داشت.
معاون آموزش المصطفی ادامه داد: نمیتوان مرز روشنی میان حوزه آموزش و دیگر ساحتهای جامعةالمصطفی هم چون پژوهش و تربیت قائل شد و از دیرباز بحث آموزش پژوهش محور و تربیت محور در این مجموعه مطرح بوده است.
وی به بیان مهمترین راهبردهای جامعةالمصطفی در بخش آموزش پرداخت و گفت: یکی از مهمترین سیاستهای آموزشی ما تأکید بر حوزوی بودن این مجموعه است. این نهاد حوزوی با اقتضائات دنیای جدید خود را سازگار ساخته و با تاکید بر سنتهای حوزوی به پرورش طلاب خود میپردازد.
علمی افزود: حذف برخی از رشتهها که در ارزیابیهای جدید ادامه آن مناسب نبوده است و اضافه کردن رشتههای جدید با توجه به نیازهای روز، یکی دیگر از راهبردهای آموزش جامعةالمصطفی به شمار میرود.
وی کاهش سنوات تحصیلی را یکی دیگر از سیاستهای جامعةالمصطفی در بخش آموزش خواند و خاطرنشان کرد: تاکید ما بر کاهش سنوات تحصیلی با حفظ کیفیت آموزشی و نخبه پروری و با استفاده بهینه از وقت طلاب است.
معاون آموزش جامعةالمصطفی توسعه مدارس پیوسته و همکار را یکی دیگر از سیاستهای آموزشی این مجموعه خواند و افزود: تدوین متون آموزشی متناسب با اقتضائات جامعةالمصطفی در کشورهای مختلف از دیگر موارد مورد توجه ما در بخش آموزش است.
وی با اشاره به طرح تحول و بازنگری نظام جامع آموزشی جامعةالمصطفی ابراز کرد: این مجوعه مانند هر سازمان و نهاد پویایی نیاز به بازنگری برنامههای خود با نگاه به گذشته و توجه به آینده پیش رو دارد. در همین راستا، طرح تحول نظام جامع آموزشی از حدود یک سال قبل با تشکیل ۲۰ کارگروه دنبال میگردد.
علمی با تاکید بر هدف گذاری آموزشی جامعةالمصطفی برای پذیرش از ۱۰۰ کشور بیان کرد: برای تحقق این هدف باید ظرفیتهای خود را بهینه کنیم زیرا معتقدیم تاکنون استفاده حداکثری از تمام داشتههای این مجموعه صورت نگرفته است.