قم نيوز : قم نیوز: معاون حمل و نقل و کنترل ترافیک شهرداری قم، گفت: ممانعت از دپو و تجمع اتوبوس های شرکت واحد در هسته مرکزی شهر مهمترین حسن و فایده راه اندازی سامانه اتوبوس بی آرتی در قم بوده است.
'مسیح الله معصومی' در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: تا پیش از راه اندازی اتوبوس های بی آرتی از ابتدای سال جاری ناوگان اتوبوس رانی قم در وضعیت مطلوبی قرارنداشت.
وی با بیان اینکه طی انجام مطالعات جامع در حوزه حمل و نقل وجود این وضعیت در سیستم حمل ونقل اتوبوس رانی برای مسوولان شهری مسلم و قطعی شد،افزود: از آنجا که هرگونه تغییر و دگرگونی در چرخه موجود اتوبوس رانی احتمال بروز تنش های اجتماعی بین رانندگان بخش خصوصی را در پی می داشت، اصلاح خطوط اتوبوسرانی در سطح شهر در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به معضل دپوی اتوبوس در هسته مرکزی شهر بویژه میدان شهید مطهری، افزود: با راه اندازی خطوط بی آر تی اتوبوس ها بدون تجمع در نقطه ای از شهر ضمن جابجایی مسافر از نقطه ای به نقطه دیگر شهر با سرعت در حرکت هستند، و این مساله تجمع آنها و در نتیجه مشکلات ترافیکی شهر را حل نموده است.
وی مدیریت عبور و مرور و کنترل ترافیکی شهر قم در ایام مختلف سال را از جمله محاسن دیگر اجرای طرح مذکور در قم توصیف کرد، و افزود: شهر قم در مناسبت های مختلف سال مانند نوروز، نیمه شعبان و همچنین محرم و صفر پذیرای خیل عظیمی از زایران است، لذا سامانه بی آرتی توانسته معضل ایجاد گره های ترافیکی در این ایام را نیز تا حدود زیادی بر طرف کند.
معصومی ،همچنین استقبال شهروندان از این سامانه را خوب توصیف کرد، و افزود: از ابتدای راه اندازی این طرح تعداد مسافران خطوط بی آرتی شش برابر شده که این بیانگر اقبال مردم به استفاده از این وسیله حتی بین دارندگان وسایل نقلیه شخصی است.
وی خاطر نشان کرد: مقایسه سامانه اتوبوس رانی قم با تهران و شهرهای بزرگ به دلیل عدم برخورداری خیابان های قم از گنجایش و ظرفیت های لازم ،درست نیست، اما بدون شک با فراهم شدن زیر ساخت ها،شاهد رفع نقایص روز افزون این طرح در قم خواهیم بود.
درحال حاضر دو فاز سامانه اتوبوس های بی آرتی درقم راه اندازی شده است. انتهای پیام/136