قم نيوز : قم نیوز: شبکه اجتماعی مشاوران حوزه های علمیه خواهران با حضور مدیر این نهاد در جلسه شورای معاونان حوزه های علمیه خواهران رونمایی شد.
به گزارش قم نیوز ، مدیر حوزه های علمیه خواهران در این جلسه گفت: فرصت حضور در فضای مجازی را نباید از دست بدهیم و در عین حال عوارض آن را کم کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی با اشاره به وجود برخی گروه های مشکل ساز در شبکه های اجتماعی مجازی اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات نباید اصل حضور در فضای مجازی را کنار گذاشت.
مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور از شبکه کوثرنت که از سوی دفتر فناوری اطلاعات این نهاد راه اندازی شده است به عنوان قابلیتی با امکانات برای طلاب و اساتید یاد کرد و افزود: در این شبکه طلاب خواهند توانست در راستای اهداف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، با هم ارتباط داشته باشند و محورهای دیگری را نیز می توان در این شبکه ایجاد کرد.
وی با اشاره به لزوم تدوین چارچوب های هدایتی و راهبری برای کاربران حوزه های علمیه خواهران به منظور حضور در فضای مجازی، افزود: لازم است از ظرفیت اساتید حوزه در فضای مجازی بهره برد.
در این جلسه همچنین حجت الاسلام محمد تقی قندی معاون فرهنگی تربیتی حوزه های علمیه خواهران از ارتقای توانمندی و هم افزایی علمی و تجربی مشاوران و تولید محتوای علمی در فضای مجازی به عنوان برخی اهداف راه اندازی شبکه اجتماعی مشاوران حوزه های علمیه خواهران یاد کرد.
وی سیاست های معاونت فرهنگی تربیتی حوزه های علمیه خواهران در شبکه اجتماعی مشاوران را کارآمدی، تحفظ، اهتمام نسبت به مستند بودن مطالب منتشره در شبکه و اختیاری بودن حضور و فعالیت مشاوران در این شبکه ذکر کرد و ادامه داد: در این راستا این معاونت وظایفی شامل راهبری محتوایی شبکه در چارچوب سیاست ها، توجیه مشاوران جهت حضور فعال و هدفمند در شبکه، ارزیابی، تشویق و موقعیت سازی برای مشاوران فعال، تنظیم و انتشار تولیدات علمی دارد.
وی گفت: این شبکه اختصاصی مشاوران حوزه های علمیه خواهران است و آنها در این شبکه به تبادل تجربیات، ارائه مطلب و نقد و بررسی مطالب ارائه شده خواهند پرداخت.
در این جلسه همچنین علی طائی زاده مسوول دفتر فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران، شبکه اجتماعی مشاوران حوزه های علمیه خواهران را متعلق به نسل دوم شبکه های اجتماعی دانست و افزود: فردی که وارد این شبکه می شود قابل شناسایی است و بر اساس سابقه آموزشی، پژوهشی و تبلیغی، پیشنهادهایی برای برقراری ارتباط با سایر کاربران به وی ارائه می شود.