دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 33538
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم:

اتمام پرژوه‌های عمرانی استان قم نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است

قم نيوز : قم نگار: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا پروژه مترو و مونوریل به اتمام برسد و در کل برای اتمام پروژه‌های عمرانی استان قم نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.
اتمام پرژوه‌های عمرانی استان قم نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است
به گزارش قم نگار، سید حسن رضوی ظهر امروز در نشست‌خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم که درساختمان مدیریت وبرنامه ریزی استان قم برگزار شد اظهار داشت: مقدمه هر برنامه‌ریزی داشتن آمار و اطلاعات صحیح از واحدهایی است که باید برای آن‌ها برنامه داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم با تاکید براهمیت آمار و کارکردهای آن افزود: از سال ۱۳۳۵ درکشورمان کار جمع آوری آمار و اطلاعات انجام شد و در دنیا هم قدمت آمار به بیش از ۶۰۰ سال می‌رسد که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

رضوی بیان کرد: از جمله کاربردهای آمار و برنامه ریزی توسعه و عمران کشور و برنامه ریزی برای بسیاری از شاخص‌ها نظیر مرگ و میر و ولادت و مباحثی که به مسئولان شناخت می‌دهد تا در زمینه فعالیت‌هایشان موفق شوند.

وی گفت: یکی از قول‌هایی که دولت تدبیر وامید در ابتدا مطرح کرد شکل گیری سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی بود وبراین اساس کارها براساس برنامه ریزی و شرایطی باشد که در قالب اهداف چشم انداز به آن دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم افزود: از سال ۸۶ سازمان برنامه ریزی در استانداری‌ها ادغام شدند که بیشتر هدف این بود تا کارها در نظام اداری کمتر شود و مسئولان در راستای خدمات به جامعه با مشکلات کمتری روبرو شوند.

رضوی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در راستای احیای مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی بیان کرد: دولت تدبیر و امید احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی را در سطح ملی کلید زد و در سال ۹۴ همه استان کشور دارای این سازمان شدند، تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه‌ای استان و توزیع و ابلاغ موافقت نامه‌ها در چارچوب دستورالعمل‌های بودجه‌ها، بررسی و تائید صلاحیت پیمانکاران از جمله وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۴ سازمان و مدیریت و برنامه ریزی استان قم از استانداری جدا شد گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم به صورت سازمان مستقل به انجام وظیفه می‌پردازد، خواست مردم توسعه و پیشرفت است و با توجه به منابع محدود اهتمام لازم را در راستای توسعه و پیشرفت استان قم انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم به عنوان نقطه قوت دولت در مجموعه استان‌ها به فعالیت می پردازدبیان کرد: این موضوع که فعالیت‌ها باید مبتنی بر برنامه ریز و کارکارشناسی باشد مورد تاکید همگان است و تلاش می‌کنیم با برطرف کردن نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت به موفقیت و پیشرفت برسیم.

رضوی بیان کرد: اگر به دنبال توسعه متوازن باشیم و مبالغ را در راستای توجیه اقتصادی انجام دهیم باید قابلیت‌های استان‌ها مدنظر قرار بگیرد، مأموریت‌های خود را در قالب بودجه و برنامه و مدیریت انجام دهیم و براساس ظرفیت‌های موجود استان قم گام برداریم.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در برنامه ششم توسعه تلاش می‌کند نقش استان‌ها در پیشرفت کشور را فعال‌تر کند گفت: مباحث برنامه ششم توسعه کشور از سال آینده استارت می‌خورد و عملیاتی می‌شود که در استان قم هم اقدامات لازم در راستای حرکت در برنامه ششم توسعه انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی قم با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی افزود: با توجه به تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که تاثیرگذار بودند اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند مورد توجه دستگاه‌های استان قرار گرفت تا از فعالیت‌های عمرانی عقب نمانیم.

رضوی بیان کرد: سیاست‌های کشوراین است که در برنامه ششم به رشد ۸ درصدی برسد، براساس قابلیت‌های هراستان باید سرمایه‌گذاری انجام شود و بستر سرمایه گذاری و توسعه استان ظرف یک دهه آینده محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت طرح‌ها براساس طرح‌های ناتمام و نیمه تمام و طرح‌هایی است که از پیشرفت خوبی برخوردار هستند عنوان کرد: طرح‌های سفر مقام معظم رهبری و ریاست‌جمهوری از جمله طرح‌های دارای اولویت هستند که برای سفر مقام معظم رهبری تخصیص ۱۰۰ درصدی انجام شده و با توجه به پیشرفت‌های انجام شده اهتمام لازم در راستای اتمام طرح‌ها انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی قم افزود: تاکنون ۱۷۰۰میلیارد تومان اعتبار پرژوه‌های سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم محقق شده که ۴۰۰میلیارد تومان ردیف بودجه سفر است، در سال گذشته سفر رئیس جمهور ۱۵ طرح ملی مد نظر قرار گرفته که تا سال آینده به اتمام می‌رسد.

رضوی با اشاره به مصوبات مقام معظم رهبری در سفر به استان قم و لزوم تسریع در اتمام پروژه‌ها بیان کرد: ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار سفر مقام معظم رهبری به استان قم برای سال ۹۴ اختصاص پیدا کرده که امیدوار هستیم بقیه اعتبارات نیز برای تأمین شود.

وی با تاکید بر لزوم اتمام پرژوه‌های دولت در استان قم گفت: اولویت اصلی دولت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است و کارها را براساس منابعی که موجود است مدیریت می‌کند، شرایط جدیدی در مباحث اقتصادی ایجاد شده که سیاست دولت استفاده از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی قم افزود: در برنامه ششم باید میانگین ۶۰۰ هزار شغل در سال ایجاد شود و در این راستا نیازمند برنامه ریزی و اقدامات قابل توجهی از سوی مسئولان هستیم.

رضوی با بیان اینکه میانگین اتمام پروژه‌های استان قم ۱۰ سال است که علت آن کمبود بودجه‌های عمرانی است، بیان کرد: بیش از ۲هزار طرح ناتمام در کشور وجود دارد که برای اتمام آن نیازمند ۴۵۰میلیارد هزار تومان اعتبار هستیم اما بودجه‌ای برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام وجود ندارد.

وی گفت: براساس تقسیم‌بندی که وجود دارد پروژه‌هایی که از سال ۸۹ و سفر مقام معظم رهبری به استان قم اختصاص پیدا کرد ۷۰۰ میلیارد تومان کمبود اعتبار وجود دارد و براساس پروژه نیمه تمام استان قم که ملی هستند ۴۰۰ میلیارد تومان نیازمند اعتبار هستیم تا این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم و ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبار نیاز است تا پروژه مترو و مونوریل به اتمام برسد و در کل برای اتمام پروژه‌های استان قم نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbwsbf.rhbffpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما