قم نيوز : قم نگار: مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم گفت: متاسفانه ۷۰ درصد تماس هاي برقرار شده با مركز ۱۲۵ مزاحمت تلفني است.
به گزارش قم نگار، عباس جعفري با اشاره به آمار مزاحمت هاي تلفني با مركز ۱۲۵ آتش نشاني شهرداري قم اظهار كرد: متاسفانه حجم زيادي از مكالمات برقرار شده با ۱۲۵ در روز مربوط به مزاحمت هاي تلفني است.
وي با تاكيد بر اينكه مزاحمت هاي تلفني مشكلات متعددي در روند خدمات رساني سازمان آتش نشاني ايجاد مي كند، افزود: مزاحمت هاي تلفني علاوه بر اشغال كردن خطوط سامانه ۱۲۵، تجهيزات و امكانات آتش نشاني را نيز درگير عمليات هاي سوري مي كند.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم با تاكيد بر اهميت فرهنگ سازي براي كاهش مزاحمت هاي تلفني سامانه ۱۲۵ افزود: كاهش مزاحمت هاي تلفني امري است كه بايد به صورت فرهنگي در جامعه نهادينه شده و مشكلات احتمالي را كاهش دهد.
جعفري در ادامه با بيان اينكه تا پايان سال ايستگاه هاي آتش نشاني پرديسان به سه ايستگاه افزايش مي يابد ، خاطرنشان كرد: در حال تجهيز اين ايستگاه ها براي آماده سازي روند خدمات رساني به مردم هستيم.
وي افزود: يكي از اين ايستگاه ها جزو مجهزترين و به روز ترين ايستگاه هاي آتش نشاني شهر قم است كه امكانات و تجهيزات كامل و جامعي براي آن در نظر گرفته شده است.
جعفري خاطر نشان كرد: در حال حاضر عزم جدي براي رفع مشكلات زيرساختي سازمان آتش نشاني و افزايش ايستگاه ها براي رسيدن به استاندارد مورد نظر شكل گرفته است.
جعفري با تاكيد بر اهميت رعايت اصول ايمني توسط مردم تصريح كرد: رعايت اصول ايمني و پيشگيري تاثير زيادي بر كاهش خطرات احتمالي و تلفات جاني و مالي خواهد داشت.