به گزارش قم نیوز، جواد ادیم ظهر امروز با اشاره به پروژههای اداره ثبت احوال در زمینه فناوری و اطلاعات اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان یکی از سازمانهایی است که در زمینه الکترونیکی و مکانیزه کردن فرآیندها پیشرو بوده است.
وی ادامه داد: موارد مختلف و تمام خدمات در ادارهکل ثبت احوال به صورت مکانیزه انجام میشود و فناوری اطلاعات در ثبت احوال جایگاه بالایی را نسبت به ادارات و سازمانهای دیگر از آن خود کرده است.
معاون آمار و انفورماتیک ادارهکل ثبت احوال استان قم ابراز داشت: در سال جاری و به ویژه در شش ماهه اخیر پروژههای مهمی در ادارهکل ثبت احوال استان قم براساس سیاستهای سازمان اجرایی شده است.
ادیم گفت: پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی و هویتی ثبت احوال استان از اواخر مرداد ماه در سالن آرشیو الکترونیکی و در محل اداره شهرستان قم فعالیت خود را آغاز کرد.
وی تصریح کرد: افزایش سرعت خدماترسانی به مراجعان، افزایش طول عمر اسناد سجلی، جلوگیری از استهلاک و فرسودگی اسناد بر اساس استفادههای متعدد و ارائه تمام خدمات سجلی و ثبت احوال در اداره واقع در محل سکونت بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه فرد متقاضی از جمله مزایای این پروژه هستند.
معاون آمار و انفورماتیک ادارهکل ثبت احوال استان قم خاطرنشان کرد: اگر فردی به عنوان شهروند قمی در هر کجای کشور به ادارهکل ثبت احوال مراجعه کند و درخواستی در مورد ثبت احوال و خدمات آن داشته باشد با توجه به انجام شدن این پروژه نیازی به طی کردن زمان برای درخواست به استان محل صدور شناسنامه نیست و در همان محل براساس آرشیو الکترونیکی کار درخواستی انجام میشود.
ادیم با بیان اینکه رضایتمندی مراجعان و صرفهجویی در زمان از دیگر مزایای اجرای این طرح است، اذعان داشت: افزایش ضریب امنیت اسناد سجلی، کاهش هزینههای مربوط به بایگانی سنتی اسناد، محافظت و ایمنی اسناد در برابر بلایای طبیعی نیز در صورت آرشیو الکترونیکی اسناد صورت میپذیرد.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه تمام اسناد در مرکز داده سازمان ثبت احوال کشور ذخیرهسازی و نگهداری میشود، اسناد در برابر بلایای طبیعی محافظت میشوند.
معاون آمار و انفورماتیک ادارهکل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه این پروژه در سه شیفت و با ۱۵ نفر نیرو در حال انجام است، به آخرین وضعیت گزارش پیشرفت پروژه تا تاریخ ۲۵ دی ماه اشاره کرد و گفت: تعداد اسناد اسکن شده ۵۴۰ هزار برگ سند، تعداد اسناد داده آمایی شده ۴۳۰ هزار برگ سند و تعداد اسنادی که به سازمان و مرکز داده سازمان ارسال شده ۳۳۰ هزار برگ سند است.
وی با اشاره به دیگر پروژههای ادارهکل ثبت احوال قم یادآور شد: راهاندازی پایگاه اینترنتی ادارهکل ثبت احوال استان طی سه ماه اخیر با زیر پورتالهای اداره شهرستان، پورتال معاونت حقوقی و سجلی و پورتال معاونت آمار و انفورماتیک به بهرهبرداری رسیده است.
ادیم با اشاره به نشانی این پایگاه به آدرس SABTEAHVAL_QOM.IR خاطرنشان کرد: تمام اطلاعات و خدماتی که ثبت احوال میتواند در اختیار مردم قرار دهد از طریق این سایت قابل دسترس است و زیر پورتالهای مربوطه در سایت قرار داده شده است.
انتهای پیام/۱۱۰