سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : 3762
معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم:

آرشیو الکترونیکی ضریب امنیت اسناد سجلی را افزایش می‌دهد

قم نيوز : قم نیوز: معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم گفت: افزایش ضریب امنیتی اسناد سجلی از مزایای اجرای طرح آرشیو الکترونیکی این اسناد است.ش
آرشیو الکترونیکی ضریب امنیت اسناد سجلی را افزایش می‌دهد
به گزارش قم نیوز، جواد ادیم ظهر امروز با اشاره به پروژه‌های اداره ثبت احوال در زمینه فناوری و اطلاعات اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان یکی از سازمان‌هایی است که در زمینه الکترونیکی و مکانیزه کردن فرآیندها پیشرو بوده است.

وی ادامه داد: موارد مختلف و تمام خدمات در اداره‌کل ثبت احوال به صورت مکانیزه انجام می‌شود و فناوری اطلاعات در ثبت احوال جایگاه بالایی را نسبت به ادارات و سازمان‌های دیگر از آن خود کرده است.

معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم ابراز داشت: در سال جاری و به ویژه در شش ماهه اخیر پروژه‌های مهمی در اداره‌کل ثبت احوال استان قم براساس سیاست‌های سازمان اجرایی شده است.

ادیم گفت: پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی و هویتی ثبت احوال استان از اواخر مرداد ماه در سالن آرشیو الکترونیکی و در محل اداره شهرستان قم فعالیت خود را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: افزایش سرعت خدمات‌رسانی به مراجعان، افزایش طول عمر اسناد سجلی، جلوگیری از استهلاک و فرسودگی اسناد بر اساس استفاده‌های متعدد و ارائه تمام خدمات سجلی و ثبت احوال در اداره واقع در محل سکونت بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه فرد متقاضی از جمله مزایای این پروژه هستند.

معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم خاطرنشان کرد: اگر فردی به عنوان شهروند قمی در هر کجای کشور به اداره‌کل ثبت احوال مراجعه کند و درخواستی در مورد ثبت احوال و خدمات آن داشته باشد با توجه به انجام شدن این پروژه نیازی به طی کردن زمان برای درخواست به استان محل صدور شناسنامه نیست و در همان محل براساس آرشیو الکترونیکی کار درخواستی انجام می‌شود.

ادیم با بیان اینکه رضایتمندی مراجعان و صرفه‌جویی در زمان از دیگر مزایای اجرای این طرح است، اذعان داشت: افزایش ضریب امنیت اسناد سجلی، کاهش هزینه‌های مربوط به بایگانی سنتی اسناد، محافظت و ایمنی اسناد در برابر بلایای طبیعی نیز در صورت آرشیو الکترونیکی اسناد صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه تمام اسناد در مرکز داده سازمان ثبت احوال کشور ذخیره‌سازی و نگهداری می‌شود، اسناد در برابر بلایای طبیعی محافظت می‌شوند.

معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه این پروژه در سه شیفت و با ۱۵ نفر نیرو در حال انجام است، به آخرین وضعیت گزارش پیشرفت پروژه تا تاریخ ۲۵ دی ماه اشاره کرد و گفت: تعداد اسناد اسکن شده ۵۴۰ هزار برگ سند، تعداد اسناد داده آمایی شده ۴۳۰ هزار برگ سند و تعداد اسنادی که به سازمان و مرکز داده سازمان ارسال شده ۳۳۰ هزار برگ سند است.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های اداره‌کل ثبت احوال قم یادآور شد: راه‌اندازی پایگاه اینترنتی اداره‌کل ثبت احوال استان طی سه ماه اخیر با زیر پورتال‌های اداره شهرستان، پورتال معاونت حقوقی و سجلی و پورتال معاونت آمار و انفورماتیک به بهره‌برداری رسیده است.

ادیم با اشاره به نشانی این پایگاه به آدرس SABTEAHVAL_QOM.IR خاطرنشان کرد: تمام اطلاعات و خدماتی که ثبت احوال می‌تواند در اختیار مردم قرار دهد از طریق این سایت قابل دسترس است و زیر پورتال‌های مربوطه در سایت قرار داده شده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.metfuqea8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما