کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس اداره مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم:

50 هزار دانش‌آموز قمي زيرپوشش كارگاه مهارت‌‌هاي زندگي قرار گرفتند

خبرگزاری فارس , 2 اسفند 1395 ساعت 21:00

قم نیوز: رئيس اداره مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم گفت: 16 هزار نفر دانش‌آموز پايه ششم و 33 هزار و 214 نفر دانش‌آموز پايه‌هاي هفتم، هشتم و نهم زيرپوشش كارگاه آموزشي مهارت‌هاي زندگي قرار گرفتند.


به گزارش قم نیوز، علیرضا مظاهری امروز، با اشاره به محتوای سند تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در راستای تأکیدات رهبری و ریاست جمهوری در زمینه اهتمام دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه بحث اعتیاد، مفاسد اخلاقی و طلاق و حاشیه‌نشینی تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش با وزارت کشور منعقد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد بهتر فعالیت‌ها تفاهم‌نامه‌ اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره‌کل دفتر امور اجتماعی استانداری به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمند کردن دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه دانش‌آموزان متوسطه اول و پایه ششم به عنوان گروه مخاطب این طرح قرار گرفتند گفت: این کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان پایه ششم برگزار می‌شود تا مهارت‌های اساسی و پایه زندگی در قالب خودآگاهی، تصمیم‌گیری و دوستیابی به آنها به صورت کلاسی و کاربردی آموزش ‌داده شود.

وی با بیان اینکه چالش بزرگ برای دانش‌آموزان ابتدای دوره بلوغ و نوجوانی است افزود: برای اینکه با چالش نیروی انسانی مواجه نشویم دوره‌های بازآموزی را نیز برای معلمان پایه ششم برگزار کردیم.

مظاهری یادآور شد: معلمان مجری به این سه مهارت توانمند شدند و تا پایان اردیبهشت سال آینده این مهارت‌ها را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند. با اجرای این کارگاه‌ها دانش‌آموز پایه ششم به مهارت خودشناسی و قدرت تصمیم‌گیری دست پیدا می‌کنند و با تصمیم‌گیری می‌توانند به حل مسائل بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است مهارت دوستیابی، انتخاب دوست و ‌شرایط دوست خوب به دانش‌آموز پایه ششم آموزش داده شود. با این کار بحث کم کردن رفتارهای پرخطر پیگیری می‌شود و با آموزش دانش‌آموز به این مهارت‌ها کاهش گرایش نوجوانان به بحث مواد مخدر صورت می‌گیرد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: دانش‌آموزان پایه نهم در زمینه مباحث کاهش اعتیاد، مهارت حل مسئله، جرأتمندی و شناخت رفتارهای پرخطر آموزش داده می‌شوند.

وی یادآور شد: تفاهم‌نامه داخلی با اداره مشاوره منعقد کردیم تا از همکاران مشاور در مدارس برای انتقال این مهارت‌ها و ارتقای دانش دانش‌آموزان بهره‌مند شویم.

مظاهری با اشاره به آمار دانش‌آموزان زیرپوشش کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی گفت: ۱۶ هزار نفر دانش‌آموز پایه ششم و ۳۳ هزار و ۲۱۴ نفر دانش‌آموز پایه‌های هفتم، هشتم و نهم زیرپوشش کارگاه‌های مهارت زندگی هستند.

انتهای پیام / ۱۳۶


کد مطلب: 46421

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46421/50-هزار-دانش-آموز-قمي-زيرپوشش-كارگاه-مهارت-هاي-زندگي-قرار-گرفتند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir