دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 46421
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس اداره مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم:

50 هزار دانش‌آموز قمي زيرپوشش كارگاه مهارت‌‌هاي زندگي قرار گرفتند

قم نيوز : قم نیوز: رئيس اداره مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم گفت: 16 هزار نفر دانش‌آموز پايه ششم و 33 هزار و 214 نفر دانش‌آموز پايه‌هاي هفتم، هشتم و نهم زيرپوشش كارگاه آموزشي مهارت‌هاي زندگي قرار گرفتند.
50 هزار دانش‌آموز قمي زيرپوشش كارگاه مهارت‌‌هاي زندگي قرار گرفتند
به گزارش قم نیوز، علیرضا مظاهری امروز، با اشاره به محتوای سند تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در راستای تأکیدات رهبری و ریاست جمهوری در زمینه اهتمام دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه بحث اعتیاد، مفاسد اخلاقی و طلاق و حاشیه‌نشینی تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش با وزارت کشور منعقد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد بهتر فعالیت‌ها تفاهم‌نامه‌ اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره‌کل دفتر امور اجتماعی استانداری به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمند کردن دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه دانش‌آموزان متوسطه اول و پایه ششم به عنوان گروه مخاطب این طرح قرار گرفتند گفت: این کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان پایه ششم برگزار می‌شود تا مهارت‌های اساسی و پایه زندگی در قالب خودآگاهی، تصمیم‌گیری و دوستیابی به آنها به صورت کلاسی و کاربردی آموزش ‌داده شود.

وی با بیان اینکه چالش بزرگ برای دانش‌آموزان ابتدای دوره بلوغ و نوجوانی است افزود: برای اینکه با چالش نیروی انسانی مواجه نشویم دوره‌های بازآموزی را نیز برای معلمان پایه ششم برگزار کردیم.

مظاهری یادآور شد: معلمان مجری به این سه مهارت توانمند شدند و تا پایان اردیبهشت سال آینده این مهارت‌ها را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند. با اجرای این کارگاه‌ها دانش‌آموز پایه ششم به مهارت خودشناسی و قدرت تصمیم‌گیری دست پیدا می‌کنند و با تصمیم‌گیری می‌توانند به حل مسائل بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است مهارت دوستیابی، انتخاب دوست و ‌شرایط دوست خوب به دانش‌آموز پایه ششم آموزش داده شود. با این کار بحث کم کردن رفتارهای پرخطر پیگیری می‌شود و با آموزش دانش‌آموز به این مهارت‌ها کاهش گرایش نوجوانان به بحث مواد مخدر صورت می‌گیرد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: دانش‌آموزان پایه نهم در زمینه مباحث کاهش اعتیاد، مهارت حل مسئله، جرأتمندی و شناخت رفتارهای پرخطر آموزش داده می‌شوند.

وی یادآور شد: تفاهم‌نامه داخلی با اداره مشاوره منعقد کردیم تا از همکاران مشاور در مدارس برای انتقال این مهارت‌ها و ارتقای دانش دانش‌آموزان بهره‌مند شویم.

مظاهری با اشاره به آمار دانش‌آموزان زیرپوشش کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی گفت: ۱۶ هزار نفر دانش‌آموز پایه ششم و ۳۳ هزار و ۲۱۴ نفر دانش‌آموز پایه‌های هفتم، هشتم و نهم زیرپوشش کارگاه‌های مهارت زندگی هستند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcgqt9t.ak93x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما