?>?> دريافت مصوبه رشته تصحيح متون علوم قرآن و حديث | قم نیوز
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : 49045
منبع : خبرگزاری فارس
معاون آموزشي دانشگاه قرآن و حديث خبر داد

دريافت مصوبه رشته تصحيح متون علوم قرآن و حديث

قم نيوز : قم نيوز معاون آموزشي دانشگاه قرآن و حديث گفت: مصوبه رشته تصحيح متون علوم قرآن و حديث اواخر سال گذشته پس از چند سال پيگيري دريافت شد و اكنون پيگير اجراي اين رشته هستيم.
معاون آموزشي دانشگاه قرآن و حديث خبر داد
دريافت مصوبه رشته تصحيح متون علوم قرآن و حديث
معاون آموزشي دانشگاه قرآن و حديث خبر داد دريافت مصوبه رشته تصحيح متون علوم قرآن و حديث
به گزارش قم نيوز، هادی حجت امروز با اشاره به برنامه‌های آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: نخستین دوره کارشناسی ارشد در شهر مشهد از مهر ماه سال 95 در دو گرایش نهج البلاغه و تفسیر اثری برگزار شد که دانشجویانی در این زمینه پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم چنین دوره‌هایی در سال‌های آینده با افزایش تعداد دانشجو و رشته‌ها تقویت شود اکنون تنها جذب خواهران صورت می‌گیرد ولی در سال‌های آینده پیگیری می‌شود در بخش برادران نیز جذب صورت گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث از راه‌اندازی نخستین دوره کارشناسی رشته فقه و حقوق اسلامی در مرکز آموزش الکترونیک خبر داد و افزود: این دوره از سال‌های گذشته مورد پیگیری قرار گرفت ولی امسال به نتیجه رسید و دوره مربوط برگزار شد.

وی عنوان کرد: مصوبه رشته تصحیح متون علوم قرآن و حدیث اواخر سال گذشته پس از چند سال پیگیری دریافت شد و اکنون پیگیر اجرای این رشته برای امسال یا سال آینده در دانشگاه هستیم.

حجت با اشاره به کاهش ظرفیت مقطع دکترا گفت: وزارت علوم در زمینه رشته علوم قرآن و حدیث جلساتی اواخر سال گذشته برگزار کرد تصمیم بر این شد که از ظرفیت‌های بالای این رشته با توجه به وجود فارغ‌التحصیلان بیش از نیاز کشور در رشته علوم قرآن و حدیث جلوگیری شود.

وی یادآور شد: امسال سعی شد ظرفیت دانشجویان دکتری رشته علوم قرآن و حدیث بر اساس میزان هیأت علمی دانشگاه‌ها اختصاص پیدا کند.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری در میزان قبولی کارشناسی به کارشناسی ارشد در سال گذشته گفت: 167 نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته شرکت کردند که 105 نفر آنها در مقطع کارشناسی ارشد قبول شدند. در نتیجه  63 درصد قبولی فارغ‌التحصیلان کارشناسی دانشگاه در کارشناسی ارشد به ثبت رسید.

وی خاطرنشان کرد: ‌28 نفر از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد در سال 95 در مقطع دکترا قبول شدند که 43 درصد آنها در دوره‌های روزانه دولتی بودند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbsgba.rhb9apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما