کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد مجاهدی مطرح کرد

پرهیز از دیدگاه طلبکارانه به هنرمندان

خبرگزاری فارس , 7 مرداد 1396 ساعت 6:00

قم نیوز: پیشکسوت شعر آیینی کشور گفت: اعتبارهایی که ارشاد به هنرمندان می‌دهد وضعیت مطلوبی ندارد ولی می توانند با این دیدگاه که به هنرمندان مدیون هستیم و از آنها طلبی نداریم از ظرفیت‌‌های این قشر استفاده کنند.


به گزارش قم نیوز، محمدعلی مجاهدی در مراسم اختتامیه کنگره ملی شعر کرامت که در سالن همایش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه شعر آیینی بسیار وسیع و گسترده است، اظهار کرد: در قلمرو شعر آیینی توحید، معاد و ولایت تعریف شده اند و هر شعری که از آموزه‌های اسلامی و روایات تاثیر گرفته باشد در قلمرو شعر آیینی به رسمیت شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه رسالت شعر آیینی رهایی از اهریمن نفس و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم است، تصریح کرد: جامعه‌ای که جهاد اصغر را در صدر برنامه‌های خود قرار می‌دهد در برابر بیگانگان ایستادگی می‌کند و تلاش می‌کند استقلال و فرهنگ کیان دینی را حفظ کند.

پیشکسوت شعر آیینی کشور افزود: یکی از رسالت‌های شاعران آیینی در شعر بررسی ستم‌های وارد شده به مجامع اسلامی است که در این راستا شاعر دردهای بی‌درمان جامعه را بیان می‌کند و در مقابل هجمه دشمنان ایستادگی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قلمرو موضوعی شعر آیینی دارای قسمت‌های مشخصی است که ارتباط زیادی با یکدیگر دارند و هر کدام از نظر موضوعی محدوده خاصی را پوشش می‌دهند و اگر این قسمت‌ها را مانند تکه‌های پازل کنار هم قرار دهیم حقایق مشخصی را به مخاطب ارائه می‌کند.

عضو هیئات داوران کنگره ملی شعر کرامت یادآور شد: اعتبارهایی که ارشاد به هنرمندان می‌دهد وضعیت مطلوبی ندارد ولی می‌توانند با این دیدگاه که به هنرمندان مدیون هستیم و از آنها طلبی نداریم از ظرفیت‌‌های این قشر استفاده کنند.


انتهای پیام / 136


کد مطلب: 51525

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/51525/پرهیز-دیدگاه-طلبکارانه-هنرمندان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir