شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 51525
منبع : خبرگزاری فارس
استاد مجاهدی مطرح کرد

پرهیز از دیدگاه طلبکارانه به هنرمندان

قم نيوز : قم نیوز: پیشکسوت شعر آیینی کشور گفت: اعتبارهایی که ارشاد به هنرمندان می‌دهد وضعیت مطلوبی ندارد ولی می توانند با این دیدگاه که به هنرمندان مدیون هستیم و از آنها طلبی نداریم از ظرفیت‌‌های این قشر استفاده کنند.
پرهیز از دیدگاه طلبکارانه به هنرمندان
به گزارش قم نیوز، محمدعلی مجاهدی در مراسم اختتامیه کنگره ملی شعر کرامت که در سالن همایش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه شعر آیینی بسیار وسیع و گسترده است، اظهار کرد: در قلمرو شعر آیینی توحید، معاد و ولایت تعریف شده اند و هر شعری که از آموزه‌های اسلامی و روایات تاثیر گرفته باشد در قلمرو شعر آیینی به رسمیت شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه رسالت شعر آیینی رهایی از اهریمن نفس و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم است، تصریح کرد: جامعه‌ای که جهاد اصغر را در صدر برنامه‌های خود قرار می‌دهد در برابر بیگانگان ایستادگی می‌کند و تلاش می‌کند استقلال و فرهنگ کیان دینی را حفظ کند.

پیشکسوت شعر آیینی کشور افزود: یکی از رسالت‌های شاعران آیینی در شعر بررسی ستم‌های وارد شده به مجامع اسلامی است که در این راستا شاعر دردهای بی‌درمان جامعه را بیان می‌کند و در مقابل هجمه دشمنان ایستادگی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قلمرو موضوعی شعر آیینی دارای قسمت‌های مشخصی است که ارتباط زیادی با یکدیگر دارند و هر کدام از نظر موضوعی محدوده خاصی را پوشش می‌دهند و اگر این قسمت‌ها را مانند تکه‌های پازل کنار هم قرار دهیم حقایق مشخصی را به مخاطب ارائه می‌کند.

عضو هیئات داوران کنگره ملی شعر کرامت یادآور شد: اعتبارهایی که ارشاد به هنرمندان می‌دهد وضعیت مطلوبی ندارد ولی می‌توانند با این دیدگاه که به هنرمندان مدیون هستیم و از آنها طلبی نداریم از ظرفیت‌‌های این قشر استفاده کنند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchmmnm.23nzidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما