قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگي تبليغي حوزههاي علميه خواهران گفت: محتواي تبليغ بايد متناسب با نياز جامعه هدف باشد و در اين زمينه بايد از ظرفيتهاي نهادهاي ديگر استفاده شود.
به گزارش قم نیوز حجتالاسلام رضا اسکندری در قم، با بیان اینکه برنامهها بر اساس آموزش، مهارتافزایی و توانمندسازی مبلغان است اظهار کرد: مهمترین مسئله در تبلیغ در درجه نخست مهارتهای ارتباطی با مخاطب است و این امر یکی از رموز موفقیت در تبلیغ محسوب میشود.
وی خاطرنشان کرد: مبلغان باید دارای مهارتهای ارتباط با کودکان، نوجوانان، جوانان، سالخوردگان و میانسالان باشند این مهارتها به فرد مبلغ کمک میکند که بتوانند مقبولیتی در دل مخاطب داشته باشند و باید در نظر داشت مقبولیت پایه اصلی تبلیغ موفق است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران با اشاره به اهمیت ارتباط با مخاطب گفت: زمانی که فرد مبلغ نتواند با مخاطب ارتباط مناسب داشته باشد مخاطب نمیتواند با او ارتباط برقرار کند. شیوههای مهارت ارتباطی با مخاطب مباحث گستردهای را دربرمیگیرد که طرحهایی در این زمینه طراحی شده و به تدریج به طلاب آموزش داده میشود.
وی با بیان اینکه محتوای تبلیغ باید متناسب با نیاز جامعه هدف باشد گفت: در زمینه محتوا از ظرفیتهای نهادهای دیگر استفاده شده و دفتر تبلیغات اسلامی ره توشههایی به این منظور تدوین کرده که با توجه به نیازهای کنونی در زمینه موضوع خانواده است.
اسکندری خاطرنشان کرد: سیر مطالعاتی برای طلاب قرار داده شده که 32 هزار نفر از خواهران طلبه در سال گذشته و 12 هزار نفر از خواهران طلبه در فصل بهار امسال در برنامه سیر مطالعاتی شرکت کردند و تا پایان سال پیشبینی میشود 40 هزار نفر از بانوان طلبه در این برنامه شرکت کنند.
وی عنوان کرد: برنامه سیر مطالعاتی کتابهایی در زمینه سبک زندگی و خانواده و چگونگی همسرداری را دربرمیگیرد تا اطلاعات و معلومات طلاب افزایش پیدا کند و بتوانند چنین مباحثی را در تبلیغ مطرح کنند.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران یادآور شد: تبلیغ از سه رکن مهارتهای ارتباط با مخاطب، محتوا، شیوهها و روشهای تبلیغ تشکیل شده که مبلغان در این حوزهها باید تقویت شوند.