قم نيوز : مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 253 هزار تن آسفالت توليد و در سطح شهر قم توزیع شده است
به گزارش قم نیوز محمدتقی نادعلی با بیان اینکه این سازمان، ازجمله سازمانهاي زيرمجموعه شهرداري قم است که تأثير به سزايي در سرعت و کيفيت اجراي پروژههاي اجرايي و عمراني سطح شهر قم و در نتيجه افزايش رضايتمندي شهروندان داشته است اظهار کرد: این سازمان در واقع يک سازمان عملياتي، عمراني و اجرايي است
وی يکي از وظايف این سازمان را در زمينه تولید آسفالت برشمرد و افزود:در حال حاضر سه کارخانه آسفالت در قم می باشد، يکي از آنها، کارخانه آسفالت پارس است که کارخانهاي قديمي بوده و مدتي است به حالت غيرفعال درآمده است، البته در مواقع اضطراري از این کارخانه استفاده میکنیم.
وی تصریح کرد: همچنين کارخانه آسفالت «ماريني» از ديگر کارخانههاي ماست که به شکل کاملاً اتوماتيک و با ظرفيت 120 تن فعال است و به موازات آن کارخانه اصلي به نام «آمان» و با ظرفيت 240 تن در حال فعاليت هستند.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه کارخانه آمان يکي از مجهزترين کارخانههاي پخت و توليد آسفالت در خاورميانه است تصریح کرد: این کارخانه آلايندگي بسيار پاييني دارد و در عين حال کيفيت توليد آن بسيار بالاست. يعني به معنایي کاملاً اتوماتيک است چون تمام برنامهها را فقط به يک سيستم ميدهيم و انواع آسفالتهاي پليمري و رنگدانهاي توليد شده و همچنين بازيافت آن را ميتوانيم به آسفالت تبديل کنيم.
وی با بیان اینکه با اين کارخانه، محيط زيست از شر آلايندههاي آسفالتي خلاص شده است افزود: اين کارخانه قابليت ديگري هم دارد که ميتواند به مدت 48 ساعت، مقدار 200 تن آسفالت را در خود ذخيره و نگهداري کند و هرگاه بخواهيم ميتوانيم ماشينهاي حامل را بارگيري کنيم و در اين مدت، کارخانهها خاموش است.
نادعلی با تاکید بر اینکه در سال جاري تعهد سازمان ، تولید و تامین 250 هزار تن آسفالت بوده است گفت: تا امروز که هنوز 2 ماه تا پايان سال باقي مانده است، بيش از 253 هزار تن آسفالت توليد و تحويل دادهايم.
وی بیان کرد: از ديگر اقدامات سازمان، در زمينه آسفالت اين بوده که قبلاً از گازوئيل براي توليد آسفالت استفاده ميشد که آلايندگي بالا و هزينه زيادي داشت و هم به شکل سهميهبندي به ما گازوئيل ميدادند که مشکلات فراواني در پي داشت، پس از اينکه زيرساختهاي لازم ايجاد شد، دو کارخانه آمان و ماريني را به گازسوز تبديل کرديم و ديگر مشکل سوخت نداريم.