چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 61145
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله سبحاني:

غير مجتهدان نبايد درباره حجاب اظهار نظر كنند

قم نيوز : يكي از مراجع تقليد گفت: درباره حجاب كه آيا اجباري يا غير اجباري است، انسان‌هايي كه محقق و مجتهد نيستند نبايد اظهار نظر كنند.
غير مجتهدان نبايد درباره حجاب اظهار نظر كنند
غير مجتهدان نبايد درباره حجاب اظهار نظر كنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: انسان باید آنچه که می‌داند بگوید و آنچه نمی‌داند بیان کند نمی‌دانم زیرا علمیت ما محدود است.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی در کاری دارای تخصص است بنابراین باید در مسائل دینی به علما مراجعه کرد. درباره حجاب که آیا اجباری یا غیر اجباری است؛ انسان‌هایی که محقق و مجتهد نیستند نباید اظهار نظر کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در مسئله فقهی باید به علما مراجعه شود و در نظر داشت محرم، محرم مطلق است و اجبار و غیر اجبار ندارد گفت: همین طوری که در مسائل فیزیک، شیمی و کیهانی اظهار نظر نمی‌کنیم زیرا تخصص آن برای دیگران است، در مسائل فقهی دینی و اخلاقی مرجع علمای اسلام هستند بنابراین باید از آنها پرسید که مسئله حجاب چیست.

وی خاطرنشان کرد: مسئله حجاب امر واجب است و 11 آیه در قرآن در این زمینه وجود دارد و معنای محرمات در قرآن اجباری و اختیاری ندارد بنابراین آنچه را نمی‌دانیم باید به اهل و متخصص آن مراجعه کنیم.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcgnq93.ak9qt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما