دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 66450
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم:

آغاز فعالیت آزمایشی میز خدمت در مناطق 3 و 8 شهرداری قم

قم نيوز : رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم گفت: فعالیت میز خدمت در دو منطقه 3 و 8 شهرداری قم به‌صورت آزمایشی آغاز شده تا در قدم نخست تعداد زیادی از فرایندهای شهرسازی در قالب میز خدمت راه‌اندازی شده و حجم بزرگی از مراجعات و مشکلات شهروندان را کاهش دهد.
آغاز فعالیت آزمایشی میز خدمت در مناطق 3 و 8 شهرداری قم
آغاز فعالیت آزمایشی میز خدمت در مناطق 3 و 8 شهرداری قم
به گزارش قم نیوز همایون یزدان پناه با اشاره به مشکلات عمومی شهروندان در مراجعه به دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی شهروندان در مراجعه به شهرداری تعدد مراکز و نهادهایی بوده که باید برای رسیدگی به امور خود با آن‌ها تماس گرفته و یا به آن‌ها مراجعه کنند که به‌نوبه خود سبب سردرگمی و کلافگی شهروندان می‌شود.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با توجه به فلسفه ایجاد میز خدمت در شهر قم، افزود: طرح میز خدمت در شهرداری قم در قالب طرح جامع شهر الکترونیک توسط دولت تعریف‌شده است که در دو مرحله میز خدمت فیزیکی و میز خدمت الکترونیکی از آن یادشده است، در مرحله نخست این طرح باید یک میز فیزیکی در تمام مناطق شهرداری قم مستقر ‌شود تا پرسنل این میز با دریافت نیازها و سؤالات شهروندان، رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های شهروندان را در داخل سازمان به جریان انداخته و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

یزدان پناه با تأکید بر راه‌اندازی دو میز خدمت در شهرداری‌های مناطق شهر قم، ابزار کرد: فعالیت میز خدمت در دو منطقه 3 و 8 شهرداری قم به‌صورت آزمایشی آغاز شده تا در قدم نخست تعداد زیادی از فرایندهای شهرسازی در قالب میز خدمت راه‌اندازی شده و حجم بزرگی از مراجعات و مشکلات شهروندان را کاهش دهد.

وی ادامه داد: امید می‌رود بعد از فرهنگ‌سازی و آشنایی درست شهروندان با میز خدمت فیزیکی، میز خدمت الکترونیکی راه‌اندازی شود تا شهروندان از طریق یک سامانه مخصوص خدمات موردنظر را درخواست و از طریق همان درگاه نیز خدمات مورد انتظار را دریافت کنند، شهرداری قم در تلاش است تا پایان شهریورماه زیرساخت‌ها لازم برای راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی را مهیا کند.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم کاهش تردد به شهرداری را یکی از ویژگی‌های مثبت استقرار میز خدمت در شهرداری دانست و عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده شهروندان مراجعات متعدد و مختلف به بخش‌ها و قسمت‌های شهرداری بوده که سبب بروز انبوهی از مشکلات شهری و شخصی برای شهروندان می‌شود که ممکن است درنهایت نیز به دلیل گیر و دار اداری پاسخی دریافت نکند، که وجود میز خدمت دراین‌بین می‌تواند نیازهای مراجعه‌کنندگان را دریافت کرده و بعد از انجام درخواست‌های شهروندان آن‌ها را از روند خدمات‌رسانی مطلع سازد.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این طرح حجم تردد شهروندان به شهرداری به‌صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند، همچنین مشکلات تعاملی بین شهروندان و شهرداری نیز از این طریق کاسته شده و سطح رضایتمندی شهروندان را بیشتر می‌کند، شهرداری تلاش می‌کند میز خدمت الکترونیکی در شش ماه دوم سال جاری را به‌صورت رسمی راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcawyni.49nim15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما