قم نيوز : عضو هیات رئیسه و دبیر اتاق بازرگانی قم گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان مردادماه 12 هزار و 500 مورد بازرسی از اصناف و کسبه این استان انجام شد.
به گزارش قم نیوز سید ابراهیم صحفی در گفت وگویی افزود: در همین مدت 1141شکایات مردمی دریافت و به آنها رسیدگی شده است، ضمن اینکه در خصوص عدم درج قیمت 466 پرونده و عدم صدور فاکتور 59 پرونده تشکیل گردید.
وی ضمن تقدیر و تشکر از اصناف، بازاریان و بنکداران قم که همکاری لازم را با اتاق اصناف جهت عرضه کالا با قیمت قبل و خدمت رسانی به همشهریان کردند، اظهار داشت: در انبارهای بنکداران و عمده فروشان مواد غذایی این استان به تعداد کافی برنج و شکر و سایر اقلام مواد غذایی موجود می باشد و قیمت ها با دقت پیگیری و کنترل می شود.
صحفی درادامه خاطرنشان کرد: اصناف و کسبه باید هرچه سریعتر نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه جامع انباراقدام نمایند.
وی با بیان اینکه از 28شهریورماه ثبت نام دراین سامانه الزامی است گفت: با توجه به اینکه صدور بارنامه جهت جابجایی و حمل هر نوع کالایی باید از طریق ثبت در سامانه انجام شود لذا از کسبه و اصناف تقاضا داریم در اسرع وقت نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
وی گفت: در حوزه بازار و توزیع مشکلی نداریم ولی کارخانجات کالا را به صورت قطره چکانی عرضه می کنند که این امر سبب القاء حس کمبود و ایجاد نیاز کاذب و تشویق به خرید می شود و زمینه را جهت سودجوئی فراهم می کنند.
صحفی در ادامه به اقدامات اتاق اصناف قم پیرامون نظارت و بازرسی از واحد های صنفی گفت: بازرسان اتاق اصناف قم با همکاری اداره اماکن،تعزیرات و سازمان صنعت،معدن و تجارت به طور مرتب از واحد های صنفی بازدید و به تخلفات رسیدگی می کنند.
در حال حاضر 35 هزار واحد صنفی و 60 اتحادیه زیرمجموعه اتاق اصناف قم فعال می باشند.