شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 75097
منبع : خبرگزاری مهر

تولید گوشت قرمز در قم بیش از نیاز استان است

قم نيوز : سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قم از تولید ۴۰ هزار تن گوشت قرمز در استان قم و بیش از نیاز استان خبر داد.
تولید گوشت قرمز در قم بیش از نیاز استان است
تولید گوشت قرمز در قم بیش از نیاز استان است
به گزارش قم نیوز علی‌اصغر همت با اشاره به جایگاه استان قم در حوزه تولید و توزیع فراورده‌های پروتئینی اظهار داشت: استان قم به لحاظ قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور به مرکز پرواربندی دام سبک و سنگین تبدیل‌شده و به‌عنوان یکی از باراندازهای اصلی مرکز خریدوفروش دام در کشور شناخته می‌شود.

وی از فعالیت ۶ مجتمع دام‌پروری در استان قم خبر داد و افزود: از این ۶ مجتمع دام‌پروری در حال تولید، ۲ مجتمع در حوزه پرواربندی به نام‌های مجتمع دامشهر و دیگری به نام مجتمع گازران و ۴ مجتمع در زمینه تولید شیر به نام‌های مجتمع لبن، مجتمع قنوات، مجتمع معصوم‌آباد و مجتمع خلج آباد در حال فعالیت هستند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی استان قم مجتمع دامشهر قم را یکی از بزرگ‌ترین مجتمع پرواربندی کشور معرفی کرد و گفت: این مجتمع دارای ۱۲۷۸ واحد شامل ۵۷۱ واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت ۳۹ هزار و۲۶۰ رأس و ۷۰۷ واحد پرواربندی گوسفند به ظرفیت ۱۳۴ هزار و ۱۰۰ رأس در هر دوره پروار است.

وی از به بهره‌برداری رسیدن ۳۴۲ واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت ۲۰ هزار رأس و ۴۹۰ واحد پرواربندی گوسفند به ظرفیت ۷۵ هزار رأس نیز خبر داد و تصریح کرد: در داخل مجتمع دامشهر ۳۲ واحد کاروانسرا و یک میدان بزرگ عرضه دام نیز جانمایی و احداث و در حال فعالیت است.

همت تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده دامشهر را یک هزار و ۱۱۲ واحد اعلام کرد و ادامه داد: ظرفیت واحدهای فعال مجتمع دامشهر را ۱۲۲ هزار و ۲۳۸ رأس دام سبک و سنگین است که در حال حاضر یک هزار واحد با ظرفیت ۱۰۶ هزار رأس در حال فعالیت و تولید هستند.

وی تمام واحدهای داخل و خارج از روستاها را نیز فعال اعلام و تصریح کرد: استان قم در سال جاری موفق به تولید ۴۰ هزار تن گوشت قرمز شده که به تفکیک ۱۲ هزار تن دام سبک شامل گوسفند و بز و ۲۸ هزار تن دام سنگین شامل گاو و گوساله پروار و شتر است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی استان قم تولید قرمز استان را بیش از سرانه مصرف استان عنوان و خاطرنشان کرد: با لحاظ نمودن جمعیت استان و سرانه مصرف گوشت قرمز استان که ۱۵ هزار تن است مازاد تولید استان شامل گوشت قرمز دام سنگین اعم از گوساله و گاو با اخذ مجوزهای لازم و قانونی به استان‌های هم‌جوار صادر می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchqvnq.23nmwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما