قم نيوز : شهردار قم گفت: فاز نخست تقاطع بزرگ غیرهمسطح ولیعصر(عج) اردیبهشتماه سال آینده به بهرهبرداری رسیده و فاز دوم آن نیز پیشبینی میشود تا پایان سال ۹۸ به بهرهبرداری برسد، برای این پروژه بیش از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه میشود.
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان نژاد عصر امروز در بازدید استاندار از پروژههای شهرداری قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه سرانههای سبز از اولویتهای مهم شهرداری در کنار اجرای طرحهای عمرانی و ترافیکی است.
وی افزود: افتتاح بلوار آیتالله بروجردی در ماههای اخیر سبب شد تا منطقه پردیسان تا حدی از بنبست گیر افتاده در آن خارج شود، این بلوار به طول 9 کیلومتر بخش مهمی از گرههای ترافیکی و رفتوآمد به پردیسان را از بین برده است، این پروژه در سه فاز انجام شد.
شهردار قم ادامه داد: زیرگذر کریمی یکی دیگر از پروژههای ترافیکی مهم شهر قم بود که در محدوده منطقه محروم شهر قائم اجرا شد، با بهرهبرداری از این طرح غبار از چهره محروم این منطقه تا حدودی برداشتهشده و روند توسعه این بخش از شهر در مسیر بهتری قرارگرفته است.
سقائیان نژاد با اشاره به اهمیت تقاطع ولیعصر(عج) در کاهش گرههای ترافیکی قم خاطرنشان کرد: با تکمیل و افتتاح از این تقاطع امکان اتصال شهر به رینگ و بزرگراه امام علی(ع) فراهم خواهد شد، فاز نخست این تقاطع با رسیدن به مراحل نهایی در اردیبهشتماه سال آینده به بهرهبرداری رسیده و فاز دوم آن نیز پیشبینی میشود تا پایان سال 98 به بهرهبرداری میرسید، برای این پروژه بیش از 45 میلیارد تومان اعتبار هزینه میشود.
وی با تأکید بر افتتاح زودهنگام تقاطع مرجعیت به شهرک قدس ابراز کرد: این تقاطع قطعاً تا پایان سال بهصورت کامل مورد بهرهبرداری قرار میگیرد، برای این پروژه 12 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و انتظار میرود تا یک هفته دیگر بهصورت کامل زیر بار ترافیک برود.
شهردار قم عنوان کرد: پارک هزار هکتاری قم پیشبینی میشود در چهار الی پنج سال به بهرهبرداری برسد، این پارک از محل بوستان کوثر آغاز و تا قسمت پشتی مسجد مقدس جمکران امتداد پیدا میکند، با توجه به اقلیم مناسب این پارک تلهکابین، تله سیژ و انواع تجهیزات رفاهی و تفریحی در آن نصب میشود.
سقائیان نژاد با اشاره به فازبندیهای پنجگانه بوستان 1000 هکتاری قم اضافه کرد: برای راهاندازی و افتتاح این پروژه 5 پیمانکار مجزا در نظر گرفتهشده تا با رقابتی کردن پروژه فازهای مختلف آن با سرعت بیشتری به سمت پیشرفت فیزیکی حرکت کند.
وی با اشاره به عوامل اصلی تأخیر در تکمیل و راهاندازی فاز نخست خط یک متروی قم تصریح کرد: بهواسطه مشکلات تحریمی، پیشبینیهای انجامگرفته برای مترو قم و افتتاح 5.2 کیلومتر آن با تأخیر روبهرو شده که امید میرود این عقبافتادگی در سال 98 جبران شود.