قم نيوز : معاون شهردار قم گفت: تصمیمات شورای ترافیک استان، طرحهای ترافیکی شهرداری را با چالش و رکود همراه کرده است.
به گزارش قم نیوز محسن رنجبر در هشتاد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: برخی مشکلات حقوقی و ارزی سبب توقف احداث پارکینگ در میدان امام خمینی(ره) شده است.
وی با تأکید بر لایحه اخذ مجوز واگذاری5000 جدول سیمانی برای بهسازی جداول عرصههای ساختمانی مراکز تحت فرماندهی نیروی زمینی ارتش در شهید فراشاهی خاطرنشان کرد: این پادگان در حریم شهری قرار نداشته و از این نظر ارائه کمک با اشکال قانونی روبهرو است.
معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با تأکید بر لایحه اخذ مجوز مصوبه پیشنهادی سال 98 سازمان توسعه و عمران خاطرنشان کرد: برخی تصمیمگیریهای شورای ترافیک دقیقاً در برابر توسعه قم و برنامههای ترافیکی شهرداری قرار دارد که اتصال تقاطع کیوان فر به میدان امام(ره) از مهمترین این تصمیم متناقض است.
رنجبر تأکید کرد: تصمیمات یکطرفه شورای ترافیک استان سبب میشود که تمام برنامهریزیها و بودجهنویسیهای شهرداری در اجرای طرحهای ترافیکی را با مشکل و معضل همراه کند.
عضو شورای شهر قم نیز با اشاره به لایحه اخذ مجوز مصوبه پیشنهادی سال 98 سازمان توسعه و عمران عنوان کرد: ماهانه بیش از 3 میلیارد و 500 تومان هزینه این سازمان است، افزایش تعداد نیروهای این سازمان ازجمله مهمترین عوامل افزایش هزینههای جاری سازمان توسعه و عمران است. هرماه بالغبر 1 میلیارد و 500 میلیون تومان فقط صرف حقوق کارکنان آن میشود.
روحالله امراللهی لایحه اخذ مجوز مصوبه پیشنهادی سال 98 سازمان توسعه و عمران را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: افزایش هزینههای جاری این سازمان ادامه فعالیت آن را با مشکل روبهرو کرده است، حقیقت این است که در پروژه قابلتوجهی در بودجه سال 97 و 98 واگذار نشده و بهزودی این سازمان به یکی از سازمانهای هزینهای شهرداری تبدیل خواهد شد.
وی با تأکید بر لایحه اخذ مجوز مصوبه پیشنهادی سال 98 سازمان توسعه و عمران ادامه داد: ازآنجاییکه این سازمان درآمد پایدار نداشته اما هزینه دائمی دارد به یکی از سازمانهای وابسته شهرداری تبدیل خواهد شد. جذب بیضابطه نیرو از نقاط منفی و شایبه برانگیز سازمان توسعه و عمران است.