قم نيوز : رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: برای آشنایی بیشتر نسل جوان با آموزههای مهدویت، باید مجموعههای فعال در حوزه مهدویت در پی برگزاری نشستهای علمی در دانشگاهها باشند.
به گزارش قم نیوز حجتالاسلام محمدحسین مختاری امروز در همایش بینالمللی دکترین مهدویت که در سالن همایشهای مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، در کمیسیون مهدویت و چالشهای اجتماعی ضمن قدردانی از عوامل برگزاری این همایش اظهار داشت: برای آشنایی بیشتر نسل جوان با آموزههای مهدویت، باید مجموعههای فعال در حوزه مهدویت در پی برگزاری نشستهای علمی در دانشگاهها باشند.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: پژوهشگران و متخصصان عرصه مهدویت باید نسبت به دیدگاههای افراطی نسبت به مهدویت حساسیت نشان دهند، علمای حوزه در مبارزه به این دیدگاههای افراطی موفقیتهایی کسب کردهاند اما باید این دستاوردها در میان اقشار مختلف رواج پیدا کند.
وی با تأکید بر تبیین نوع اعمال مدیریت امام عصر(عج) نسبت به جامعه اضافه کرد: در میان نسل جوان یک نوع سطحینگری در رابطه با موضوع مهدویت وجود دارد و این مسئله از چالشهای مهم پیش رو در میان این قشر است.
مختاری با تأکید بر رفع شبهات مختلف درزمینهٔ مهدویت از سوی متخصصان حوزه مهدویت گفت: طرح مسئله انتظار بدون معرفی منتظران واقعی از دیگر چالشهای پیش روی مهدویت است.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی انقلاب اسلامی را زمینهساز ظهور امام عصر(عج) دانست و عنوان کرد: رسیدن به مقدمات ظهور نیازمند ایجاد تحرک، جنبش و بالندگی در سطوح مختلف جامعه است.
در ادامه این همایشَ، حجتالاسلام مجید حیدری فر در کمیسیون«مهدویت و چالشهای سیاسی» در مقالهای با عنوان «نقد نگاه موعودگرایانه بهاییت در مفهوم ابن الانسان بر اساس متون ادیان» پرداخت و اظهار داشت: شیوه بهاییها برای تحقق اهدافشان تطبیق آموزههای اسلامی با ادعاهای شخصی است و در این زمینه به موارد متعدد تاریخی استناد میکنند.
این پژوهشگر حوزه مهدویت با اشاره به اینکه به اعتقاد یهودیها ابن الانسان همان حضرت عیسی است، گفت: مسیحیها نیز بر همین عقیده هستند با این تفاوت که عیسی(ع) در روز پایانی جهان بازخواهد گشت.
وی با اشاره به سه دیدگاه بهاییت در مورد ابن الانسان گفت: پیامبر نما بودن، معرفی علیمحمد باب به مقام ابن الانسان و دیدگاه سوم مربوط به شوقی افندی است که مفهوم ابن الانسان را با شخص حسینعلی نوری تطبیق کرده است.