قم نيوز : ازجمله دستگاههایی که در امر پاسخگویی ازنظر مردم و رسانهها نمره مردودی را کسب کرده شرکت توزیع نیروی برق استان قم است که گوی سبقت را در عدم پاسخگویی از دیگر روابط عمومیها ربوده است.
به گزارش قم نیوز به گفته صاحبنظران علم ارتباطات یکی از مهمترین رسالتهای نهاد روابط عمومی در سازمانها پاسخگویی به مردم است و این پاسخگویی باید در سریعترین زمان ممکن با توضیحات مستند و مستدل به مردم و مخاطبان سازمان ارائه شود.
مدیرانی که به دنبال ارتقاء سطح رضایت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی در سازمان خود هستند از این نکته غافل نیستند که مدیری را بر صندلی روابط عمومی سازمان خود بنشانند که علاوه بر تخصص و توانمندی بتواند ارتباط دوسویه قوی و سازنده را بین مردم و نمایندگان آنها یعنی رسانهها با سازمان خود برقرار کند.
واضح است در چنین فرایندی جایگاه و منزلت روابط عمومی کارآمد محقق میشود و این موفقیت میتواند نتایج مثبت و محسوسی را برای سازمان به همراه داشته باشد.
و اما با نگاهی به کارنامه روابط عمومیها در قم متأسفانه خلأ جدی روابط عمومی کارآمد و پاسخگو در بسیاری از دستگاههای استان مشهود است. این خلأ و ناکارآمدی به حدی عیان شده که سرمست استاندار قم در فروردینماه سال جاری در نشست با اهالی رسانه صراحتاً با اشاره به اینکه پاسخگویی از سوی دستگاهها اجرایی ایده آل او نیست، گفت که این مسئله را میتوانید تیتر کنید، در سال جاری باید دستگاههای اجرایی پاسخگو باشند و این حداقل انتظار است.
ازجمله دستگاههایی که در امر پاسخگویی از نظر مردم و رسانهها نمره مردودی را کسب کرده شرکت توزیع نیروی برق استان قم است که گوی سبقت را در عدم پاسخگویی از دیگر روابط عمومیها ربوده و این عدم پاسخگویی به مدیر روابط عمومی این شرکت خلاصه نمی شود و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم نیز سابقه عدم حضور در نشست خبری رسمی برگزار شده توسط این شرکت متبوعش را در کارنامه خود دارد.
خبرنگاران چندی پیش در جلسه با مدیر و کارشناسان روابط عمومی شرکت برق به طرح این مشکل و عدم پاسخگویی شرکت برق به مشکلات مردم پرداختند و در آن جلسه مقرر شد دو نفر از کارشناسان این شرکت بهعنوان رابط رسانهها، مطالبات، مشکلات و موضوعات مردمی مطرحشده در رسانهها را پیگیری و پاسخ دهند.
از آن تاریخ نزدیک به 20 روز گذشته و مواردی که مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با عنوان «چرا در گرم ترین ساعات روز برق مناطق قم قطع می شود؟» موضوع شرکت برق مطالبه کردند و همان روز در اختیار رابطان رسانهای این شرکت قرار گرفت و چندین بار نیز پیگیری شد همچنان بدون پاسخ مانده است.
این در حالی است که با آغاز فصل تابستان و گرمای هوا قطعی برق و مشکلات ناشی از آن گلایهها و اعتراضهای مردمی را افزایش داده و این عدم پاسخگویی میتواند ضربات غیرقابل جبرانی را به رضایت و اعتماد عمومی مردم نسبت بهنظام وارد کند.
همانطور که استاندار قم بارها به نظارت بر نحوه اطلاعرسانی ادارات استان تأکید کرده این مطالبه از سوی بسیاری از رسانهها وجود دارد که با ادارات و شرکتهایی مانند شرکت برق که در صف نخست خدمت به مردم قرار دارند و میتوانند با عملکرد نادرست و عدم اطلاعرسانی شفاف موجبات نارضایتی عمومی را فراهم کنند و از سوی دیگر اینچنین در عدم پاسخگویی مصر و مصمم هستند برخورد جدی صورت گیرد و این رویه غلط در استان قم اصلاح شود.