قم نيوز : مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: به منظور فرهنگسازی در ارتقای سلامت شهروندان، نانوایان برتر در رعایت پروتکلهای بهداشتی در قالب جشنوارهای تجلیل میشوند.
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی در شانزدهمین جلسه شورای اطلاعرسانی و کمیته اطلاعرسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مهمترین دستورات این جلسه شامل ارائه گزارش آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، ارائه محتوا برای اطلاعرسانی سبک زندگی متناسب با دوران شیوع بیماری و بررسی نانواییهای سطح شهر به منظور رعایت فاصلهگذاری اجتماعی هوشمند است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: آگاهسازی درست و بهینه، یکی از رویکردهای مهم رسانه است تا بتوان ضمن مدیریت بحران، جو روانی جامعه را نیز کنترل کرد و در این مسیر، اصحاب رسانه، دارای رسالت مهمی هستند.
وی تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، پروتکلهایی در رعایت فاصله اجتماعی در مساجد مورد توجه است تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود و در شرایط مطلوبی، به ارائه خدمت به نمازگزاران بپردازند.
حسینی کاشانی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان، هیچ اجتماع مذهبی و دینی برگزار نمیشود و عدم شکلگیری تجمعات به صورت شفاف، اطلاعرسانی شده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح فاصلهگذاری هوشمند، هنوز برای بسیاری از افراد به معنای عادیسازی شرایط برای حضور در اجتماع و دارای ابهاماتی در مفاهیم برای شهروندان است و انتظار میرود این طرح بهخوبی تبیین شود تا سطح مشارکت عمومی افزایش پیدا کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: ثبتنام اصناف در سامانه سلامت و پذیرش پروتکلهای بهداشتی در طرح فاصلهگذاری اجتماعی در قم بهخوبی انجام شد و بیش از 90 درصد از اصناف قم در این سامانه ثبتنام کردند، اما با وجود اینکه این طرح برای دستگاههای اجرایی، سازمانها و ادارات و مساجد نیز پیشبینیشده است، هنوز در این زمینه آمار خوبی از ثبتنام وجود ندارد.
وی گفت: در مرحله نخست غربالگری سلامت در قم نیز رسانهها بهخوبی عمل کردند و بالغبر 90 درصد مردم قم شامل یکمیلیون و 130 هزار نفر اقدام به ثبتنام کردند، مرحله دوم نیز از هفته قبل آغازشده است که به نظر میرسد مردم حساسیت قبل را برای غربالگری مرحله دوم ندارند که امیدواریم رسانهها اهمیت این دوره از غربالگری را به شهروندان متذکر شوند.
حسینی کاشانی افزود: یکی از مطالبات ستاد بحران تبیین فاصلهگذاری اجتماعی بر روی سبک زندگی است و باید در این باره به تولید محتوا بپردازیم و از ظرفیت هنرمندان و رسانه در تولید محتوا استفاده کنیم.
وی بیان کرد: در فاصلهگذاری اجتماعی یک سری محدودیتها به شرط رعایت پروتکلهای بهداشتی برداشته شد، اما به نظر میرسد برخی از شهروندان آن را به معنای تمام شدن کرونا میدانند درحالیکه باید به تبیین سبک زندگی در فاصلهگذاری هوشمند بپردازیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: اداره کل ارشاد استان در تبیین محتوا، 18 اینوگرافیک و تعدادی کلیپ یک دقیقهای پیرامون احکام کرونا و ماه مبارک رمضان تولید کرده است و با حضور مستندسازان نیز آثار خوبی به مرحله تولید رساندهایم.
وی خاطرنشان کرد: دستگاههای فرهنگی باید نسبت به فعالیتهای فرهنگی در خصوص مساوات و همدلی تلاش کنند، در این زمینه طرحهای مشترکی با سازمانها و برگزاری مسابقات کتابخوانی و جشنواره شعر همدلانه دنبال شد.
حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: حضور پررنگ خیرین در قم در اجرای طرح مساوات و همدلی قابل تقدیر است و قم یکی از استانهای نمونه در مساوات و همدلی است.
وی در مورد فرهنگسازی درباره ساماندهی نانواییها عنوان کرد: جشنواره فروشنده برتر را سال گذشته با استقبال زیادی برگزار کردیم و این ظرفیت مهمی برای فرهنگسازی به شمار میرفت، امسال نیز میتوانیم در این باره برای رعایت پروتکلهای بهداشتی ویژه نانواییها اقداماتی انجام داد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: به منظور فرهنگسازی در ارتقای سلامت شهروندان، نانوایان برتر در رعایت پروتکلهای بهداشتی در قالب جشنوارهای تجلیل میشوند، نانواییها قشر زحمت کشی هستند و باید ضمن توجه به تلاش آنها، در ارتقای بهداشت در نانواییها در مقابله با کرونا تلاش کرد.