قم نيوز : شهردار قم هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس را عددی بالغبر ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۹۹ تعداد قابلتوجهی از اتوبوسها را بازسازی کرده و تاکنون قرارداد ۱۷۰ دستگاه قطعی شده است.
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقاییاننژاد با اشاره به جایگاه حمل و نقل عمومی در توسعهیافتگی شهرها، اظهار داشت: امروزه یکی از ملاکهای توسعهیافتگی شهرها پویایی و زنده بودن حمل و نقل عمومی در شهر بوده و باید مردم به لزوم استفاده از آن پی ببرند.
شهردار قم استفاده کردن از حمل و نقل عمومی را برطرفکننده مشکلات زیستمحیطی شهرها دانست و افزود: اتوبوسرانی بهعنوان تنها ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم برای ارائه خدمات نیازمند ۴۰۰ دستگاه اتوبوس بوده که در حال حاضر۳۵۰ دستگاه در حال فعالیت است.
سقاییاننژاد ادامه داد: اما همه این ۳۵۰ دستگاه فرسوده بوده و نیازمند نوسازی است و با توجه به قیمت دو میلیارد تومانی هزینه خرید اتوبوس و عدم حمایتهای دولتی در این بخش باید به سمت بازسازی ناوگان اتوبوسرانی حرکت کنیم.
وی هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس را عددی بالغبر ۳۰۰ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۹۹ تعداد قابلتوجهی از اتوبوسها را بازسازی کرده و تاکنون قرارداد ۱۷۰ دستگاه قطعی شده است.
شهردار قم با گلایه از قطع کمکهای دولتی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: متأسفانه تمام یارانهای که به بخش ناوگان اتوبوسرانی در سالهای گذشته اختصاص داده میشد قطعشده و امروز همه بار مالی آن بر دوش سازمان اتوبوسرانی و شهرداری است.
سقاییاننژاد از امضا تفاهمنامهای با سازمان مدیریت و برنامهریزی و سازمان شهرداریها برای پرداخت تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: تفاهمنامهای جهت پرداخت تسهیلات بانکی ۴ درصد و ۱۲ درصدی برای ۵۰۰ دستگاه اتوبوس امضا شده تا جایگزین اتوبوسهای فرسوده شوند.
وی اعتبار شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سال ۹۹ را ۶۰ میلیارد تومان دانست و ابراز کرد: در سال ۹۸ بخشی از اعتبار نوسازی به خرید اتوبوس اختصاص داده شد اما امسال بهعلت هزینه بالای خرید اتوبوس تمام اعتبار به بازسازی اتوبوس اختصاص داده میشود.