قم نيوز : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: ۸۱۰ خدمت الکترونیکی توسط دستگاههای استان ارائه میشود که تعداد خدمات ارائهشده پس از شیوع کرونا ۱۵۷ خدمت است.
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی اظهار داشت: با توجه به درآمدی که دفاتر پیشخوان دارند تأمین اقلام بهداشتی برای آنها سخت است.
وی بابیان اینکه برخی مردم برای تهیه ماسک مشکل مالی دارند، افزود: از 66 دفتر پیشخوان استان در 2 دوره بازدید کردیم که در این بازدیدها نسبت به لزوم استفاده از ماسک تأکید شد و اربابرجوع گفتند هزینه پرداخت پول برای تهیه ماسک را ندارند.
66 دفتر پیشخوان قم 84 خدمت ارائه میدهند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم بیان کرد: 66 دفتر فعال پیشخوان در استان قم 18 خدمت از دستگاه دولتی را ارائه میدهند که شامل 84 خدمت است.
موسوی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب 19 خدمت، اداره کل ثبتاحوال 13 خدمت، توانیر 11 خدمت، شرکت گاز 11 خدمت، سازمان امور مالیاتی 5 خدمت، شرکت پست 4 خدمت، شهرداری 3 خدمت، سازمان بازنشستگی 3 خدمت، بیمه سلامت ایرانیان 3 خدمت، سازمان بورس 2 خدمت، بانکها 2 خدمت، آموزش پرورش 1 خدمت و اداره کل بهداشت و درمان نیز یک خدمت خود را به دفاتر پیشخوان ارائه دادهاند.
وی با اشاره به توزیع خدمات به دفاتر پیشخوان گفت: شرکت پست به 61 دفتر، شرکت مخابرات 61 دفتر، بانکها59 دفتر،همراه اول 50 دفتر، آموزشوپرورش 49 دفتر، شهرداری 45 دفتر، توانیر 41 دفتر، ایرانسل 37 دفتر ، اداره کل بهداشت 29 دفتر، شرکت گاز 27 دفتر، ثبتاحوال 18 دفتر و شرکت آب و فاضلاب به 18 دفتر مجوز داده و خدمات ارائه میدهند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم ادامه داد:توزیع خدمات در بین دفاتر پیشخوان انتخابی و سلیقهای است و تقاضا داریم کلیه دستگاههای ارائهدهنده خدمت، توزیع را بهصورت برابر به همه دفاتر ارائه بدهند.
810 خدمت الکترونیکی توسط دستگاههای استان ارائه میشود
موسوی بیان کرد: 810 خدمت الکترونیکی توسط دستگاههای استان ارائه میشود که تعداد خدمات ارائهشده پس از شیوع کرونا 157 خدمت است، تعداد خدمات الکترونیکی که دارای تراکنش بودند 444 خدمت است و تعداد خدمات الکترونیکی که دارای تراکنش بودند و پس از کرونا احیا شدند 118 خدمت بوده است.
وی با اشاره به خدمات الکترونیکی دستگاههای استان بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی با 60 خدمت، دانشگاه صنعتی قم 58 خدمت، اداره کل اقتصاد و دارایی 33 خدمت، شرکت برق 51 خدمت و اداره کل پست با 44 خدمت 5 دستگاهی هستند که بیشترین خدمات الکترونیکی را ارائه دادهاند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم خاطرنشان کرد:شرکت برق ، کانون پرورش فکری کودکان، شهرداری، حوزه هنری دفتر تبلیغات اسلامی و اداره کل آموزشوپرورش استان نیز دستگاه هایی هستند که پس از شیوع کرونا در زمینهٔ خدمات الکترونیک فعالیت قابل قبولی ارائه دادند.