قم نيوز : استاندار قم روند بیماری کرونا در استان را افزایشی دانست و گفت: در مرحلهای هستیم که بنای بر بازگشاییهای بیشتر را نداریم بلکه باید محدودیتهای بیشتر را اعمال کنیم تا این روند کاهشی شود.
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در چهارمین جلسه شورای آموزشوپرورش در سالن کرامت استانداری، اظهار داشت: همه باید دستبهدست هم بدهیم تا زمینههای شیوع بیماری کرونا در استان به حداقل برسد.
استاندار قم ضمن قدردانی از متولیان امر و دانش آموزان در رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی گفت: از همان ابتدای کشف بیماری کرونا در 30 بهمن، اولین اقدام ما تعطیلی مدارس بود تا خدایناکرده دانش آموزان به این بیماری مبتلا نشوند.
وی ادامه داد: همکاران فرهنگی تلاشهای خوبی در رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و رفع اشکال دانش آموزان داشتند که از همه این تلاشها و همکاریها قدردانی و تشکر میکنم.
سرمست رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با بیماری کرونا را مورد تأکید قرارداد و گفت: فعلاً نحوه آموزش و حضور دانش آموزان در مدارس نامشخص بوده و در این رابطه تابع ستاد ملی هستیم و تا زمانی که ستاد ملی مصوبه جدید نداشته باشد میتوان مصوباتی جدید در استان داشت.
استاندار قم روند بیماری کرونا در استان را افزایشی دانست و خاطرنشان کرد: در مرحلهای هستیم که بنای بر بازگشاییهای بیشتر را نداریم بلکه باید محدودیتهای بیشتر را اعمال کنیم تا این روند کاهشی باشد؛ درنتیجه آموزشوپرورش استان نیز باید به دنبال آموزشهای غیرحضوری برای اوقات فراغتشان برود.
وی اثربخشی آموزشها به دانش آموزان را مورد تأکید قرارداد و افزود: باید ببینیم این آموزشها و مهارتها که بهصورت غیرحضوری به دانش آموزان ارائه میشود، چند درصد به دانش آموزان منتقلشده و اثربخش بوده است.
سرمست تأکید کرد: تمام برنامههای استان باید اصل را بر غیرحضوری بودن فعالیتها و غنیسازی اوقات فراغت دانش آموزان بگذارند، در کنار آموزشهایی که در طول سال تحصیلی انجام میشود باید بحث تربیتی و پرورشی مسئله پررنگتر شده و در طول تابستان بر بحثهای پرورشی تأکید شود.
استاندار قم تأکید کرد: دانش آموزان ما نباید در استفاده از نرمافزارهای آموزشی غیرحضوری و مجازی از دبیران و معلمان پیشی بگیرند، همچنین زیرساختهای لازم برای استفاده از این سامانهها برای دانش آموزان و دبیران باید فراهم شود.
وی با اشاره به شکست و گسست مرجعیت دبیران به دلیل آموزشهای غیرحضوری و مجازی گفت: در این نوع از آموزش، ارتباط چهره به چهره بین معلم و دانشآموز و رابطه دوجانبه دچار تحول میشود درنتیجه باید سبک جدیدی از این رابطه را تعریف کنیم و در این میان اولیای دانش آموزان نیز درگیر میشوند که نیاز است برنامهای را برای خانوادههای دانش آموزان هم داشته باشیم.
سرمست انواع مختلف سبکهای تصمیمگیری را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: لازمه تصمیمگیریها تصمیم سازی است که در کمیتهها گرفته میشود و تصمیم گرفتهشده بر اساس یک منطق و عقلانیتی بوده و برای هیچکس ابهامی باقی نمیماند.
استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: آموزشوپرورش برای استان اولویت بوده و اتمام پروژههای نیمهتمام این نهاد جزو اولویتهای استان است، همچنین در هیچ کشوری نمیبینیم که در عین اعمال محدودیتهای ناشی از کرونا، امر آموزش برقرار باشد که انجام این مهم به مدد زیرساختهایی است که طی سالیان گذشته در جامعه برقرار شده است.