يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 9206
مدیر امور فرهنگی دانشگاه قم:

آموزش زبان انگلیسی در سنین کودکی تهدید فرهنگی است

قم نيوز : قم نیوز : مدیر امور فرهنگی دانشگاه قم گفت: آموزش زبان انگلیسی در سنی که زبان مادری فرد تثبیت نشده آموزش مناسب نبوده و تهدید فرهنگی محسوب می‌شود. خبرگزاری فارس: آموزش زبان انگلیسی در سنین کودکی تهدید فرهنگی است
آموزش زبان انگلیسی در سنین کودکی تهدید فرهنگی است
حمیدرضا ابراهیمی با بیان اینکه زبان انگلیسی، زبان علمی است و امروزه استفاده بسیاری دارد ، بنابراین با این استدلال ،کودکان از زمانی که وارد مهدکودک می‌شوند به زبان‌آموزی می‌پردازند، یادآورشد: با توجه به مشکلات زبان‌آموزی کودکان در سنین چهار تا هشت سال  و به دلیل اینکه در این مقطع  کودک زبان مادری خود را به صورت کامل نیاموخته ، زبان‌آموزی در این سن، خطر بزرگی برای آینده کشور محسوب می‌شود.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه قم خاطرنشان کرد: زبان‌آموزی در سن مناسب، خوب و واجب است ولی اگر سن فرد به سطح خاص نرسد ، ممکن است تغییر فرهنگی برای آینده کشور رقم بخورد لذا زمانی‌ که آموزش زبان انگلیسی آغاز می‌شود، زبان آموزی  می بایست با برنامه‌های مناسب، حساب شده و با پشتوانه صورت گیرد.

ابراهیمی یادآور شد: در سن پایین که هنوز شخصیت کودک شکل نگرفته و زبان مادری یا بومی و ملی وی تثبیت نشده ، آموزش زبان انگلیسی خطر راهبردی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی کشور به شمار می رود که جادارد اولویت‌بندی هایی در زمینه آموزش زبان انگلیسی صورت گیرد و ابتدا آموزش‌های لازم در زمینه زبان فارسی یا بومی به افراد ارائه شود.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه قم با بیان اینکه زبان انگلیسی در سنین کودکی به عنوان ابزار انتقال فرهنگ بوده و کتاب‌های آن علاوه بر آموزش زبان، حامل فرهنگ هستند، گفت: اگر پیش از تثبیت فرهنگ بومی آموزش زبان به کودک صورت گیرد  وی دچار دوگانگی ارزشی و فرهنگی می‌شود.

ابراهیمی عنوان داشت: اگر در مقطعی مانند اواخر دوره ابتدایی دوره آموزش زبان انگلیسی به صورت جدی و سامان‌ یافته پیگیری شود ، پیشرفت مطلوب  فرد را بهمراه دارد مشروط بر اینکه به طور طبیعی فرهنگ اولیه در کودک شکل گرفته، سپس فرهنگ‌های دیگر در بستر این فرهنگ بوجود آید.

انتهای پیام/100/
https://qomnews.ir/vdci.ua3ct1arqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما