چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 93552

ارائه خدمت به بیش از 250 معتاد متجاهر در قم

قم نيوز : سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم از ارائه خدمات پیشگیری و حمایتی به بیش از 250 نفر از معتادین متجاهر و بلامکان در هر شبانه روز خبر داد.
ارائه خدمت به بیش از 250 معتاد متجاهر در قم
ارائه خدمت به بیش از 250 معتاد متجاهر در قم
به گزارش قم نیوز محمد علیمرادی گفت: با عنایت به اینکه بهزیستی یکی از دستگاه‌های اصلی در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس ایدز و همچنین ارائه خدمات حمایتی به معتادین متجاهر و بلامکان است بهزیستی استان قم برای ارائه خدمت به این قشر جدای تاسیس 10 مرکز اقامتی درمان معتادین ، نسبت به راه اندازی و اداره 2 مرکز گذری کاهش آسیب و یک تیم ون سنتر اقدام کرده است .

وی خاطرنشان کرد : دو مرکز کاهش آسیب نسیم در منطقه بلوار شهید محلاتی و مرکز امین در منطقه امین آباد نیروگاه عهده دار ارائه خدماتی همچون اسکان شبانه، تغذیه، اراِئه وسایل بهداشتی، استحمام و ...به حدود 100 نفر از معتادین هستند و تیم ون سنتر هم مسؤول سرکشی به بیش از 20 پاتوق تجمع معتادین بلامکان است و در شبانه روز به حدود 150 نفر از این افراد خدماتی همچون تغذیه، توزیع سرنگ رایگان ، جمع آوری سرنگ‌های استفاده شده، مشاوره های پیشگیری و درمان و... ارائه می‌کند.

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی قم با اشاره به اینکه معتادین مشمول دریافت خدمات فوق تمایلی برای درمان ندارند افزود: بهزیستی به منظور کاهش آسیب‌های بهداشتی، جسمی و روانی در جامعه، خود را ملزم به ارائه خدمت به این فراموش شدگان جامعه می داند ، در واقع این افراد بیگانه و غریبه نسیتد بلکه فرزندان و برادران و پدران ماها هستند که به علت برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی گرفتار بلای خانمانسوز اعتیاد شده اند و به تدریج به مرحله ای از سقوط و تخریب رسیده اند که بازگشتشان کمتر ممکن خواهد بود.

علیمرادی با یادآوری مسؤولیت اجتماعی و قانونی همه دستگاه‌ها و نهادهای دخیل در این موضوع اعم از شهرداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد و... بیان کرد: در کوران شیوع ویروس کرونا و با کمک خیرین محترم بهزیستی برای کنترل و کاهش ابتلای این افراد و انتقال ویروس به سایرین خدمات موثری ارائه و سعی کرد با توزیع ماسک، مواد شوینده و ضد عفونی کننده و غذای گرم از تردد معتادین در شهر و معابر جلوگیری کند اما همچنان به حمایت خیرین، تشکل‌های خیریه و حمایتهای مردم سخاوتمند استان در این زمینه نیازمندیم .

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdxk0n.yt0sk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما