قم نيوز : رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم تصریح کرد: انتظاری که از رسانه ها در سال جدید می رود این است که به جای پرداختن به هیاهوی سیاسی، حمایت بیشتر و بهتری از تولید ملی داشته باشند.
به گزارش قم نیوز فخرالدین یوسف پور با اشاره به اهمیت نقش رسانهها در تحقق شعار سال اظهار کرد: رسانهها به عنوان حلقه واسط میان مردم و مسؤولان در زمینه حمایت و پشتیبانی از تولید و کمک به رفع موانع، نقش بسیار کلیدی میتوانند ایفا کنند، کما این که در سالهای گذشته نیز در برخی عرصهها در زمینه حمایت از تولید ملی و ترغیب مردم به استفاده از کالای ایرانی نسبتاً موفق عمل کرده اند.
وی افزود: به اعتقاد بنده چنانچه رسانههای ما به جای آن که به دنبال هیاهو و بلواهای سیاسی و جناحی و مسایل حاشیه ای دیگر باشند، در مسیر رشد و توسعه اقتصادی جامعه، حمایت بهتر و بیشتری از مقوله تولید ملی به عمل آورند، قطعاً بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور به تدریج رفع شده و یا از حجم آنها کاسته میشود.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات قم همچنین گفت: مقام معظم رهبری با حکمت و درایت خاص خویش، در نام گذاری سالها به نکات بسیار مهمی توجه نموده و بیاناتی را میفرمایند که اگر حقیقتاً به آنها عمل شود، در گشایش معیشت مردم و رفع معضلات اقتصادی بسیار مؤثر است.
وی ادامه داد: تأکید ایشان در نام گذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال «تولید، پشتیبانیها، مانع زداییها» نیز دقیقاً در همین راستاست و این که باید توجه داشت در کنار مردم و مسؤولان، رسانههای جمعی نیز نقش مهمی در تحقق شعار سال برعهده دارند.
وی گفت: باید توجه داشت که رسانهها صرفاً آیینه جامعه نیستند بلکه به عنوان نورافکن میتوانند به برخی مسایل مهم از جمله در حوزه تولید، تمرکز و تأکید کرده و به آنها ضریب بدهند و این مساله چه در قبال مسئولان و چه مردم صدق میکند.
یوسف پور خاطرنشان کرد: رسانهها میتوانند با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب، مردم را بیش از پیش نسبت به حمایت از تولید داخل ترغیب و تشویق کنند و از آن سو با مطالبه گری صحیح از مسئولان به رفع موانع از سر راه تولیدکنندگان کمک کنند.
وی گفت: اینکه امروز به عنوان مثال مردم ما برای تهیه مرغ، روغن و ... در مضیقه هستند، واقعاً دردآور است و باید با حمایت از تولید و نیز فرهنگ سازی مناسب، کاری کرد که شاهد صفهای طویل خرید مرغ و روغن در کشور نباشیم.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم همچنین ابراز کرد: مسئولان باید با سرکشی منظم به کارخانهها و واحدهای تولیدی، به دنبال رفع مشکلات آنها باشند و موانع را از سر راهشان بردارند و در این خصوص مطالبه گری و اطلاع رسانی رسانهها بسیار میتواند حائز اهمیت باشد.
وی در خاتمه گفت: متأسفانه گاهی اوقات برخی رسانهها به دلیل پرداختن بیش از حد به مسایل سیاسی و جناحی و درگیر شدن در هیاهوهای رسانه ای و تبلیغاتی از انجام وظایف کلیدی خود به ویژه در ارتباط با مساله اقتصاد و تولید باز میمانند و طبعاً در چنین وضعیتی، مسایل و امور فرهنگی و اقتصادی جامعه تا حدودی قربانی مسایل حاشیه ای از جنس سیاست و ... میشوند.