قم نيوز : معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: 40 درصد از شهروندان قمی درخواستهای خود در این حوزه را الکترونیکی ثبت کردند.
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان با اشاره به اجرای واگذاری خدمات حوزه شهرسازی و معماری شهرداری قم به بخش خصوصی و دفاتر خدمات پیشخوان از ۱۰ شهریور ۹۹ اظهار داشت: این موضوع طوری پیش رفته که امروز تمام مراجعان هر نوع درخواست را باید از طریق دفاتر پیشخوان، کافینتها و اپلیکیشنهای طراحیشده دریافت کنند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ابراز کرد: از سال گذشته درگاه شهرداری طوری شده که دیگر مردم از طریق شهرداری نمیتوانند خدماتی ازجمله ثبت درخواست و تشکیل پرونده را دریافت کنند، بلکه باید به دفاتر پیشخوان، کافینتها و اپلیکیشنهایی که خودشان بهصورت الکترونیکی در اختیار دارند ثبتنام را انجام داده و خدمات دریافت کنند.
جانقربان با اشاره به اینکه ۳۶ خدمت را باید در حوزه شهرسازی ارائه دهیم، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰ خدمت بهصورت الکترونیکی در حال انجام است که امیدواریم تا پایان امسال ۷۰ درصد ارائه خدمات الکترونیکی و مابقی نیز تا پایان سال آینده انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: با برونسپاری شدن خدمات در بخش شهرسازی و معماری موضوع چانهزنی برای پیگیری امور و رابطهها کنار گذاشته میشود و همه موارد ازجمله محاسبه عوارض در سامانههای الکترونیکی نیز شفافسازی میشود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: در حال حاضر در موضوع ثبت درخواست و تشکیل پرونده، بیش از ۴۰ درصد شهروندان تشکیل پروندهها را از طریق درگاه الکترونیکی و اپلیکیشنهای موجود انجام میدهند که این موضوع نشان میدهد مردم به این نتیجه رسیده که دلیل ندارد در صفهای دفتر پیشخوان و حتی خود مناطق شهرداری منتظر بمانند.