قم نيوز : مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: برابر ابلاغ بخشنامه از سوی سازمان بیمه سلامت از ابتدای تیرماه امسال چاپ دفاتر بیمه سلامت در صندوقهای کارمندی و سایر اقشار متوقف شد.
به گزارش قم نیوز محمدرضا فخاریان قمی مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: با توجه به استقرار سامانه نسخه الکترونیک در اکثر مراکز درمانی استان و در راستای اجرای بند «ج» و «ز» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و پیرو ابلاغیه شماره ۴۵۵۲۰۰/۹۹ مورخ ۱۱ اسفند سال ۱۳۹۹ سازمان بیمه سلامت ایران برنامه «کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچههای درمانی» در دستور کار ادارات بیمه سلامت استانها قرار دارد.
مدیرکل بیمه سلامت قم عنوان کرد: بر اساس برنامه ابلاغی چاپ دفترچههای بیمه سلامت صندوق همگانی (بیمه رایگان) از ابتدای اردیبهشت، صندوق روستاییان از ابتدای خرداد و صندوقهای کارمندی و سایر اقشار از ابتدای تیرماه امسال متوقف شد.
فخاریان قمی با بیان اینکه برای اطمینان خاطر و آگاهی بیمه شده از وضعیت بیمهای خود، برگ مشخصات حاوی اطلاعات هویتی بیمه شده در اختیار وی قرار میگیرد، گفت: در این زمینه اطلاعرسانی و هماهنگی لازم با دفاتر پیشخوان طرف قرارداد، موسسات بیمهگزار و مراکز درمانی انجام شده است و در تمامی دفاتر پیشخوان بنر اطلاعرسانی نصب شده است.
مدیرکل بیمه سلامت قم یادآور شد: در صورت قطع و اختلال در بستر اینترنت و عدم امکان نسخهنویسی بهصورت الکترونیکی، استفاده از سربرگ مراکز درمانی با درج کد ملی، نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت توسط پزشک در چارچوب این دستورالعمل مجاز است.
به گفته فخاریان قمی، بر این اساس داروخانهها و مراکز پاراکلینیک نیز مکلف به پذیرش و ارائه خدمات به این بیمهشدگان مبتنی بر قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران هستند.
مدیرکل بیمه سلامت قم عنوان کرد:تعداد بیمهشدههای بیمه سلامت در استان قم، ۳۰۷ هزار و ۲۰۱ نفر در قالب پنج صندوق میباشد؛ از این تعداد، ۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر عضو صندوق بیمه سلامت همگانی هستند که دفترچه رایگان دریافت میکنند.
فخاریان قمی بیان کرد: ۱۶هزار و ۵۱۹ نفر نیز عضو صندوق بیمه ایرانیان، ۵۴ هزار و ۲۲۳ نفر عضو صندوق بیمه روستاییان، ۹۱ هزار و ۶۶۰ نفر عضو صندوق سایر اقشار و ۶۰ هزار و ۶۶۹ نفر عضو صندوق کارکنان دولت هستند.
مدیرکل بیمه سلامت قم تصریح کرد:۱۲ دفتر پیشخوان در استان قم با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند که همشهریان برای دریافت خدمات صدور و تعویض دفترچه میتوانند به این دفاتر مراجعه کنند.