قم نيوز : معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به شبهه موازی کاری بین نهادهای تبلیغی، گفت: برای مؤثر واقع شدن فعالیت های تبلیغی افزایش هماهنگی بین نهادها مهمترین راهکار است.
به گزارش قم نیوز حجتالاسلام سعید روستا آزاد در جلسه هم اندیشی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ضمن عرض خیر مقدم به قیدرلو معاون مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه به شبهه موازی کاری بین نهادهای فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و گفت: در حوزه فعالیتهای تبلیغی، پشتیبانی به قدری کم میباشد که اصلاً کار به موازی کاری نمیرسد.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: با توجه به تشتت فعالیتها، شاید در نگاه اول به این نتیجه برسیم که در بین نهادهای ذیربط موازی کاری وجود دارد، اما با نگاه علمی و میدانی به فعالیتهای صورت گرفته در تبلیغ در مییابیم که موازی کار نشده و نهادهای تبلیغی تمام تلاش خود را در جهت همکاری با یکدیگر انجام دادهاند.
وی تصریح کرد: در بحث اعزام، مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغ حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی به صورت جداگانه و برنامهریزیشده مبلغان را به مناطق مختلف کشور اعزام میکنند که عموماً هیچگونه تداخلی در برنامههای این سه نهاد رخ نمیدهد.
حجتالاسلام روستا آزاد با اشاره به «تولید محتوای تبلیغی» از دیگر موضوعهای مشترک میان نهادهای متولی امر تبلیغ، گفت: در موضوعات مختلف علمی و آکادمیک اولاً بحث موازی کاری امر قبیحی به شمار نمیرود، ثانیاً در این موضوع نیز تلاش بر این است که موازی کاری صورت نگیرد؛ برای مثال دفتر تبلیغات اسلامی در ۲۵ ساله اخیر مجله رهتوشه مبلغان و حوزه علمیه قم مجله مبلغان را منتشر کرده که این دو به لحاظ ساختار و موضوع با یکدیگر تفاوت دارند.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: وضعیت فعلی موجود در میان متولیان امر فرهنگی و تبلیغی کشور مزایا و معایبی دارد که از معایب میتوان به موضوعاتی همچون تشتت و تفرق، عدم هم افزایی و … و در بحث مزایا میتوان به رقابتی شدن فعالیتها، تخصیص بودجه مختلف به نهادهای امر تبلیغ و… اشاره کرد.
وی در پایان صحبتهای خود تصریح کرد: برای مؤثر واقع شدن فعالیتهای تبلیغی تحت نظارت مختلف سازمانها و نهادهای کشور بهترین راهکار این است که یک الزامی در جهت هم افزایی و هماهنگی بین نهادها صورت گیرد و برنامههای دقیقی در این راستا با همکاری و هم دلی مدیران ارشد متولیان امر تبلیغ تدوین و تصویب گردد.