قم نيوز : معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه در این ۶ سال تا ۱۴۰۰ بالغبر یک میلیون و ۵۰۰ تن آسفالت در معابر سطح شهر توزیع صورت گرفته است گفت: در این مدت بهطور متوسط بالغبر ۵۰ درصد معابر شهر قم آسفالت یا روکش شده است.
به گزارش قم نیوز عباس حلواییزاده در گفتوگو با خبرنگاران، با اشاره به تلاشها و موفقیتهای شهرداری قم در اجرای طرح نهضت آسفالت اظهار داشت: موضوع توزیع آسفالت بهصورت منسجم و گسترده در سالهای گذشته جز اولویتهای شهرداری بوده که خوشبختانه عملکرد قابلتوجهی در این زمینه از خود به جای گذاشته است.
وی با بیان اینکه طبق برنامهریزیها بهطور متوسط ۲۵۰ هزار تن در سال روکش آسفالت صورت گرفته است، ابراز کرد: در برخی سالها این تناژ به ۳۰۰ هزار تن نیز رسیده است و این در حالی بوده که درگذشته متوسط زیر ۲۰۰ هزار تن بوده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: در این راستا دو نکته حائز اهمیت است؛ اینکه معابر خاکی بهخصوص در میان جدیدالاحداثها در سطح شهر نداشته باشیم و دیگری در جهت بهروزرسانی و ترمیم کوچهها و معابر تلاش مضاعف صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه در این ۶ سال تا ۱۴۰۰ بالغبر یک میلیون و ۵۰۰ تن آسفالت در معابر سطح شهر توزیع صورت گرفته است عنوان کرد: در این مدت کل معابر استخراجی سطح شهر و بهطور متوسط بالغبر ۵۰ درصد معابر شهر قم آسفالت یا روکش شده است.
حلوایی زاده یادآور شد: در تأمین مواد اولیه صرفاً از کارخانههای خود شهرداری به تأمین آسفالت پرداختهایم؛ در حال حاضر دو کارخانه فعال آسفالت با ظرفیت ۱۶۰ و ۲۴۰ تنی در تولید و توزیع وجود دارد که در آنها نیروهای بومی مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به کاهش هزینهها در تولید مواد اولیه آسفالت اذعان کرد: در این خصوص یک استخر قیری وجود دارد که منابع قیر در آن ذخیرهشده و برنامهریزی خوبی در تأمین قیر با قیمت مناسب اتفاق افتاده است، بهویژه اینکه با تغییر قیمتهای زیادی در طول سال مواجه بودیم و اگر این ذخایر قیر را در هر سال نداشتیم، میتوانست در پیشبرد اهداف عمرانی وقفه ایجاد کند.
حلوائی زاده یادآور شد: از طرفی انجام آسفالت فصل خاص خود را میخواهد و در زمستان نمیتوان به دلیل دمای پایین هوا به آسفالت معابر پرداخت که در این شرایط وقتی منابع وجود دارد با ایجاد مواد لازم در زمانبندی خودش آن را به بهترین نحو عملیاتی میسازیم.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شد، توانستیم با توان و ظرفیت بالاتری از چندین کلانشهر در کشور، اقدام به آسفالت شهر کنیم؛ بهصورتی که این کلانشهرها ۶ برابر قم وسعت و جمعیت داشت، اما تناژ آسفالت در قم با این کلانشهرها برابری میکرد و این رقم بزرگی است که به دلیل برنامهریزی بهخوبی شکل گرفت.