پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : 29088
نماینده مردم قم در مجلس:

مجوز فرودگاه قم در کمیسیون اصل 90 صادر شد

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز فرودگاه قم در کمیسیون اصل 90 خبر داد.
مجوز فرودگاه قم در کمیسیون اصل 90 صادر شد
به گزارش قم نیوز،احمد امیرآبادی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قم، از تشکیل جلسه کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص تصمیم‌گیری برای فرودگاه قم خبر داد و اظهار داشت: این جلسه با حضور استاندار قم، معاون سیاسی امنیتی استانداری، فرماندار قم، رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی و معاونین وی، معاونین سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیرکل میراث فرهنگی قم، معاون راه‌ و شهر سازی و معاون منابع طبیعی و جنگلداری کشور برگزار شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه صحبت‌ها و مذاکرات مفصلی در موضوع فرودگاه قم انجام شد و در ‌‌نهایت چندین مصوبه برای ادامه کار ارائه شد که بر مبنای آن مقرر شد تا سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی تا دوشنبه هفته آینده چهارم اسفند ماه، نسبت به صدور مجوز فرودگاه اقدام کرده و عرصه مورد نیاز برای آن را اعلام کند.

امیرآبادی گفت: مصوبه دیگر کمیسیون این بود که تعداد افرادی که در فرودگاه قم مشارکت داشتند لیست مبلغ و مقدار آن از سوی سرمایه‌گذار به کمیته اصل ۹۰ که در استانداری تشکیل می‌شود اعلام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احداث و تکمیل مراکز اقامتی و تفریحی که مجوز آن قبلاً اخذ شده با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه خواهد یافت، بیان کرد: مقرر شد برای نظارت بر احداث فرودگاه، کمیته‌ اصل ۹۰ به ریاست استاندار و با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل شود و بنده نیز به دلیل عضویت در کمیسیون اصل ۹۰، به عنوان نماینده کمیسیون بر روند کار نظارت می‌کنم.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه وظیفه ما دفاع از حقوق مردم و همچنین حقوق سرمایه‌گذار به عنوان بخش‌ خصوصی‌ است، ابراز کرد: در همین راستا از احداث فرودگاه که موضوعی مهم و ضروری برای استان به شمار می‌رود در کمیسیون اصل ۹۰ حمایت کرده و اجرای آن را در مدار قانون قرار دادیم تا این پروژه در قم با سرعت بیشتر و بر اساس ضوابط قانونی پیش رود.

وی با اشاره به مشکلات زیر ساختی فرودگاه از جمله آب، برق و گاز، گفت: جلسه‌ای که برگزار شد بسیار خوب و مثبت بود که اگر مصوباتش اجرایی شود بسیاری از دغدغه‌های مردم و سرمایه‌گذاران در خصوص فرودگاه را بر‌طرف می‌گردد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات دولت و کمبود منابع مالی در کشور، خاطرنشان کرد: برای توسعه استان باید از بخش خصوصی حمایت کنیم، ولی این حمایت‌ها باید در مدار قانون صورت گیرد، همانطور که متاسفانه ضوابط لازم در برخی اقدامات در احداث فرودگاه به نوعی رعایت نشده بود و از این به بعد بر اساس قانون پیش خواهد رفت و ان‌شاء الله تکمیل و راه‌اندازی آن باعث توسعه استان و ایجاد اشتغال خواهد شد.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcg7z9x.ak9y74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما