دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 29161
معاون توانبخشی بهزیستی قم :

۶ میلیارد ریال صرف تامین تجهیزات پزشکی معلولان قمی شده است

قم نيوز : قم نیوز: معاون توانبخشی بهزیستی قم گفت: بهزیستی ‌قم امسال بیش از ۶۰۰ میلیون تومان در زمینه خرید تجهیزات پزشکی و لوازم یک‌بار مصرف بیماران و مدد جوبیان هزینه کرده است.
۶ میلیارد ریال صرف تامین تجهیزات پزشکی معلولان قمی شده است
به گزارش قم نیوز، مصطفی علیزاده با اشاره به جامعه آماری تحت حمایت توانبخشی بهزیستی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۷ هزار نفر در حوزه توانبخشی تشکیل پرونده داده‌اند که حدود ۷ هزار نفر از این افراد معلول ذهنی، ۷ هزار نفر معلول جسمی- حرکتی و بیش از ۳۹۰ نفر ضایعه نخاعی هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی قم افزود: در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ نفر نابینا، بیماران اعصاب و روان ۲۲۰۰ نفر، ناشنوانیان نیز ۲۵۰۰ نفر تحت حمایت معاونت توانبخشی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی برای ناشنوایان تصریح کرد: به ناشنوایان در قم سمعک اهدا می‌شود و برای افرادی که نیازمند به کاشت حلزون هستند نیز بدون نوبت تسهیلات مورد نظر داده می‌شود، در حال حاضر هزینه کاشت حلزون ۳۰ میلیون تومان است که ۲۷ میلیون تومان را بهزیستی و ۳ میلیون تومان را افراد متقاضی پرداخت می‌کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه در زمینه کاشت حلزون پشت نوبتی نداریم، تاکید کرد: در سال گذشته ۲۴ کاشت حلزون و امسال نیز تا پایان بهمن ماه ۱۱ عمل کاشت حلزون در قم انجام شده‌است البته باید در نظر داشت که کاشت حلزون برای افراد زیر ۶ سال انجام می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی قم با اشاره به آمار دانشجویان تحت حمایت معاونت توانبخشی بهزیستی قم اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵۲ دانشجو در مقاطع مختلف از خدمات تحصیل رایگان در مراکز آموزش عالی استفاده می‌کنند که در بین این افراد دانشجویان نخبه و ممتاز هم وجود دارد.

وی افزود: امسال بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید تخت، ویلچر و تجهیزات پزشکی هزینه شده، همچنین امسال بیش از ۲۰۰ میلیون تومان سمعک نیز خریداری شده و در کنار آن بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در زمینه خرید سایر تجهیزات هزینه شده است.

علیزاده با اشاره به حمایت خیران از مددجویان بهزیستی تصریح کرد: امسال خیران در زمینه خرید تجهیزات پزشکی به خوبی مددجویان بهزیستی را حمایت کردند.

انتهای پیام/132
https://qomnews.ir/vdcizzar.t1a3q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما