دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : 29299
مسئول موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیر مومنان (ع):

فرهنگ سخنان امام رضا (ع) منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مسئول موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیر مومنان (ع) از انتشار فرهنگ سخنان امام رضا (ع) در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
فرهنگ سخنان امام رضا (ع) منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی دشتی با اشاره به تاسیس موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیر مومنان (ع) در سال ۶۷ اظهار داشت: محور اصلی فعالیت‌های این موسسه پژوهش و تحقیق پیرامون نهج‌البلاغه و روایات اهل بیت (ع) است.

وی افزود: تاکنون ۱۱۰ جلد کتاب در این موسسه تحقیق و پژوهش شده و ۹۵ جلد کتاب به چاپ رسیده است.

مسئول موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیر مومنان (ع) با اشاره به دایرة‌المعارف بزرگ نهج‌البلاغه گفت: این کتاب در قالب ۲۰ جلد در حال تحقیق بوده و از ۱۷ سال گذشته فعالیت تحقیق و پژوهش آن آغاز شده و اکنون مراحل پایانی را سپری می‌کند.

وی عنوان کرد: مجموعه آشنایی با نهج‌البلاغه در قالب ۱۹ جلد منتشر شده است، کسانی که می‌خواهند تحقیق و پژوهش در زمینه نهج‌البلاغه داشته باشند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

دشتی یادآور شد: مجموعه شش جلدی با عنوان نهج‌البلاغه‌شناسی منتشر شده و در حوزه و دانشگاه تدریس می‌شود که شامل آشنایی گام با گام با نهج‌البلاغه است.

وی با بیان اینکه روایات اهل بیت (ع) محور دوم فعالیت‌های موسسه است، گفت: مجموعه ۱۵ جلدی با عنوان نهج الحیات در این بخش قرار می‌گیرد که مجموعه فرمایشات پیامبر اکرم (ص) نخستین جلد آن است و تا فرهنگ سخنان امام زمان (عج) پیش می‌رود.

مسئول موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیر مومنان (ع) خاطرنشان کرد: تاکنون هفت جلد از این مجموعه مانند فرهنگ سخنان حضرت زهرا (س)، امام حسین (ع) و امام حسن (ع) و پیامبران الهی، پیامبر اکرم (ص) و امام زمان (عج) منتشر شده و تا پایان سال فرهنگ سخنان امام رضا (ع) و امام سجاد (ع) چاپ می‌شود.

وی عنوان کرد: مجموعه پژوهش‌های غدیری در قالب پنج جلد و مجموعه مبارزات سیاسی اهل بیت (ع) در قالب چهار جلد چاپ شده است.

دشتی تکمیل آثار استاد دشتی را محور دیگر فعالیت‌های موسسه ذکر کرد و افزود: دست‌نوشته‌های این استاد با تبدیل به متن کتاب چاپ می‌شود که شامل مسائل مختلف مانند بررسی مشکلات انقلاب اسلامی، جنگ و صلح از نگاه امام حسن(ع)، ‌نقش الگویی حضرت زهرا (س) و کتاب‌های دیگری است که از وی به یادگار مانده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های نرم‌افزاری موسسه گفت: مجموعه الگوهای رفتاری امام علی (ع) در قالب ۱۵ جلد کتاب به کتابخانه دیجیتال تبدیل شده و در سال ۹۴ ارائه می‌شود.

مسئول موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیر مومنان (ع) یادآور شد: ترجمه نهج‌البلاغه استاد دشتی با فهرست موضوعی و صوت متن عربی دومین نرم‌افزار است که تاکنون آماده شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaounu.49noo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما