سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 54136
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس کانون کارآفرینی استان قم:

منابع مالی قم جذب استان‌های دیگر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کانون کارآفرینی استان قم گفت: منابع مالی زیادی در استان وجود دارد، ولی این منابع جذب استان‌های دیگر می‌شود.
منابع مالی قم جذب استان‌های دیگر می‌شود
منابع مالی قم جذب استان‌های دیگر می‌شود
به گزارش قم نیوز حمیدرضا عالمی ظهر امروز در جلسه هیأت امنای کانون کارآفرینی استان قم که در سالن جلسات معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش این کانون اظهار کرد: کانون کارآفرینی به دنبال به حرکت درآوردن سرمایه‌های خاموش برای پویایی استان است، منابع مالی زیادی در استان قم وجود دارد، ولی این منابع جذب استان‌های دیگر می‌شود.

وی ادامه داد: باید سرمایه‌های خاموش را در استان قم شناسایی و فرش قرمز را برای سرمایه گذاران پهن کنیم، همچنین باید به دنبال جذب سرمایه گذاران از خارج از استان قم باشیم، باید نگرشمان به سرمایه گذاران دقیق باشد.

رئیس کانون کارآفرینی استان قم افزود: مواردی از سرمایه گذاری خارجی در استان وجود دارد و کانون کارآفرینی می‌تواند از طریق کمیسیون‌های خودش، سرمایه‌ها را به استان قم جذب کند، دو مرکز مشاوره در زمینه کارآفرینی در استان به وجود آمده است و طرح‌های کارآفرینی در این مراکز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

عالمی، فرهنگ کارآفرینی را مورد نیاز جامعه دانست و تصریح کرد: باید آموزش کارآفرینی به کودکان از سنین پایین را در دستور کار داشته باشیم و این مساله شدنی است و باید به این سمت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: باید بنگاه‌های اقتصادی به امکانات مورد نیاز در زمینه فناوری اطلاعات تجهیز شود، نخبگان خوبی در استان قم داریم و باید این نخبگان را به سمت بازار کسب و کار هدایت کنیم.

رئیس کانون کارآفرینی استان قم افزود: جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر در استان برگزار می‌شود و گروهی از کارشناسان از نهادهای مختلف این کارآفرینان را مورد بررسی قرار می‌دهند و 6 نفر از بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات به عنوان کارآفرینان برتر انتخاب می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کانون کارآفرینی استان قم سه کمیسیون دارد و تجربیات بخش خصوصی در این کانون جمع آوری می‌شود، باید جلسات هیأت امنای کانون کارآفرینی استان قم با حضور مدیران به صورت مستمر برگزار شود تا نظرات کارآفرینان در این جلسات به مدیران انتقال بدهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciqzaw.t1a5p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما