يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : 12421
رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه:

محقق نشدن تعهد بانک‌ها کارآفرینان را در میانه راه زمین‌گیر می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه گفت: وعده‌های بانک‌ها به منزله چراغ سبزی برای شروع طرح صنعتی بوده که در برخی موارد محقق نشدن آن کارآفرین را در میانه راه زمین‌گیر می‌کند.
محقق نشدن تعهد بانک‌ها کارآفرینان را در میانه راه زمین‌گیر می‌کند
به گزارش قم نیوز، حمیدرضا عالمی با اشاره به مشکلات صنعتگران اظهار کرد: عدم ثبات لازم و کافی در وضعیت دسترسی و دستیابی به مواد اولیه مصرفی به ویژه در ماه‌های گذشته سبب افزایش ناگهانی میزان سرمایه در گردش مورد نیاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: عواملی مانند واردات بی‌رویه و نادرست و نوسانات قیمت ارز و کاهش قدرت خرید مردم وضعیت بازار فروش را به طور کامل متزلزل و رقابت را دشوار کرده است.

رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه ادامه داد: با وجود گرفتاری‌های سرمایه‌‌گذاری در صنعت، سود حاصل از صنعت در مقایسه با نرخ تورم و سوددهی سایر گروه‌های شغلی از قبیل تجارت، ساختمان‌سازی و... اندک است.

وی یادآور شد: ورود رانت‌خواران صنعت‌گرنما که در ظاهر فعالیت آنها تولیدی بوده ولی اصل موضوع کسب درآمدهای آنها حاشیه‌هایی مانند دامن زدن به آفت‌های اجتماعی از قبیل احتکار، اختلاس، سهمیه‌های دولتی و وام‌های کلان است از دیگر آسیب‌های این بخش محسوب می‌شود.

عالمی با اشاره به وعده‌های بانکی گفت: وعده‌ بانک‌ها که به منزله چراغ سبزی برای شروع طرح صنعتی بوده، در برخی موارد محقق نمی‌شود و کارآفرین در میانه راه زمین گیر شده و دیگر راهی ندارد.

وی سخت‌گیری‌های اخیر مراودات بانکی در راستای پرداخت تسهیلات و وام آسان، افزایش بی‌رویه هزینه‌های تولید انرژی، حمل و نقل، مالیات به ویژه مالیات بر ارزش افزوده، سودهای بالای بانکی و... را از جمله مشکلات صنعتگران ذکر کرد.

رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه یادآور شد: نبودن حمایت‌های تشویقی لازم و کافی دولت نظیر معافیت‌های جدی مالیاتی، گمرکی، بیمه سهم کارفرما و... از دیگر مشکلات صنعتگران است.

وی عنوان داشت: نبودن مدیریت جدی دولت و حمایت از صنعتگران در بحران‌های غیر قابل پیش‌بینی اقتصادی به ویژه اخیرالوقوع سبب شده صنعت‌گر در بازارهای فروش خود را تنها و بدون پشتوانه احساس کند.

عالمی ادامه داد: برخی قوانین غیرعادلانه کار و امور اجتماعی وجود دارد که در بسیاری از موارد نقش مستمر برای قشر کارگر ایجاد می‌کند و سبب معضلاتی در روابط کارگر و کارفرما شده که دود آن در نهایت به چشم کارگر، کارفرما و جامعه فرو می‌رود.

وی افزود: به عنوان مثال صنعت‌گران حدود سه درصد فروش خود را به شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند ولی در مقابل از دریافت حداقل خدمات در شهرک‌های صنعتی محروم هستند و برای خدماتی نظیر آتش‌نشانی، نظافت معابر و فضای سبز مجددا باید هزینه‌های سنگینی بپردازند.

رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه یادآور شد: اثبات اهمیت، توانایی و شایستگی داوطلبان کارآفرین در بدو ورود به عرصه صنعت از دیگر مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjvxev.uqe88zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما