يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 4336
استاندار قم خبرداد:

صدور ۱۷۵۰ مجوز واحد صنعتی در قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از صدور 1750 هزار مجوز واحدهای تولیدی صنعتی در قم خبرداد و گفت: این واحدهای تولیدی از زمان آغاز عملیات اجرایی تا کنون بین ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت داشته اند.
صدور ۱۷۵۰ مجوز واحد صنعتی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور  پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح و بهره برداری از دو واحد تولیدی صنعتی که در شهرک شکوهیه استان قم برگزارشد اظهارکرد: هم اکنون نزديك به 2 هزار واحد صنعتی در قم فعال هستند كه تولیدات آنان ۷۰ درصد از مجموع سهم صادرات سالانه استان را تشكيل می دهد.

وی از صدور ۱۷۵۰ مجوز صنعتی در استان قم خبرداد و بیان کرد: در اين طرح ها ۵۰ هزار ميليارد ریال سرمايه گذاری شده است که با به بهره برداری رسیدن آن ها، زمينه اشتغال ۵۰ هزار نفر در استان را فراهم می کند.

استاندار قم برضرورت توجه و حمايت جدی از توسعه صنعت در قم تاکید و تصریح کرد: ايجاد و توسعه شهرك های صنعتی از جمله شهرك های چاپ و نشر، الغدير، محمود آباد، قنوات و فناوری اطلاعات، از جمله اقداماتی است كه روند صنعتی شدن استان را سرعت خواهد داد.

وی به اجرای برخی طرح های مهم که در استان قم در حال اجرایی شدن هستند اشاره و بیان داشت: سرمایه گذاران با درنظر گرفتن ظرفيت ها و ويژگی های خاص اقتصادی استان قم ازجمله دسترسی به بازار های مهم مصرف، قرار گرفتن در نقطه اتصال و شاهراه عبور ۱۷ استان كشور، بهره مندی از امكانات ريلی، فرودگاهی و منطقه ويژه اقتصادی سلفچگان به عنوان يكی از قطب های مهم صنعتی كشور می توانند از شرايط بسيار ايده آلی برای سرمايه گذاری در طرح های صنعتی بهره مند شوند.

موسی پور برضرورت توجه به اولويت های سرمايه گذاری صنعتی در قم تاکیدو تصریح کرد: بر اساس طرح راهبردی توسعه صنعت استان، طرح های سرمايه گذاری در قم بايد متناسب با شرايط و ويژگی های استان قم باشد که در این راستا می توان به استقرار صنايع پاك، مادر با تكنولوژی های روز و مدرن و با تكيه بر مزيت های فرهنگی قم اشاره برد.

وی به دیگر نقاط قوت سرمایه گذاری در قم اشاره کرد و گفت: در كنار توجه به مزيت های خاص استان، پيگيری بحث آموزش فعالان و ارتقاء سطح علمی مديريت بخش صنعت استان از ديگر موضوعات مهمی است كه بايد به صورت جدی به آن توجه کرد.

استاندار قم با اشاره به هدف گذاری کشور برای رسيدن به صادرات ۵۰ ميليارد دلاری در سال آينده گفت: اين مهم با برنامه ريزی دقيق، وجود يك اراده قوی در همه بخش ها برای حل مشكلات صنعت و صادرات و تامين منابع و سرمايه در گردش مورد نياز اين بخش قابل تحقق خواهد بود.

موسی پور هم چنین به مشکلات صنعتگران درزمینه تسهیلات ارزی اشاره کرد و گفت: با تشکیل بانک مرکزی استانی بسیاری از مشکلات صنعتگران مرتفع خواهد شد و این امر می تواند گامی بسیار موثر باشد چرا که در استان شناخت کافی از صنعتگران وجو د دارد و در صورتی که سرمایه در استان گردش نمايد این مهم دست یافتنی است.

انتهای پیام/110
https://qomnews.ir/vdch.xnkt23nx-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما