سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 29313
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری:

قم آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: استان قم با تمهیدات و پیش‌بینی‌های انجام‌ شده آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی است.
قم آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی است
عیسی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار قم نیوز در رابطه با تمهیدات اندیشیده شده در زمینه اسکان زائران در ایام نوروز اظهار داشت: استان قم دارای ۸۵۰۰ تخت رسمی شامل ۱۰۵ هتل، هتل آپارتمان و مهمان‌پذیر و دارای بیش از ۱۲۰ خانه مسافر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم افزود: با توجه به اینکه تعداد زائران در ایام نوروز نسبت به ایام دیگر بیشتر است این تعداد تخت جوابگوی زائران و مسافران نیست، به همین دلیل ستاد اجرایی خدمات سفر در چندین نوبت به ریاست استاندار تشکیل ‌شده است و در این ستاد تصمیم‌گیری بر این منوال بوده که مدارس، مساجد، تکایا و امام زادگان در ایام نوروز در حد امکان نسبت به اسکان مسافران اقدام نمایند.

رضایی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۰ بوستان توسط شهرداری به منظور تأمین اسکان ضروری مسافران و گردشگران به عنوان کمپینگ مورد استفاده قرارمی‌گیرد، همچنین سالن‌های عمومی، خوابگاه‌های دانشجویی و مجتمع‌ها یی مثل مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) و مجتمع فرهنگی نور از جمله مکان‌های اسکان مسافران است.

وی عنوان کرد: بوستان‌های فدک، امام رضا (ع) و علوی ازجمله بوستان‌هایی هستند که برای اسکان زائران در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با بیان رشد مثبت تعداد زائران نسبت به سال‌های قبل خاطرنشان کرد: همیشه رشد مسافر نسبت به سال گذشته مثبت بوده است و دلیل آن این است که وضعیت مردم ایران نسبت به سفر و فرهنگ پذیرش گردشگری سال به سال بهتر می‌شود و در نتیجه سفر بیشتری صورت می‌گیرد.

رضایی عنوان کرد: حتی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) و تولیت مسجد جمکران برای پذیرای زائران و مسافران اعلام آمادگی کرده اند.

وی در رابطه با پروژه‌های در دست ساخت گفت: ضمن اینکه ۶-۵ هتل در دهه فجر به بهره‌برداری رسیده است، نزدیک به ۵۰ مورد هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر و مجتمع در دست احداث است که اگر این تعداد به بهره‌برداری برسند بیش از ۳۵۰۰ تخت به تخت‌های استان افزوده می‌شود، همچنین برای قریب به ۴ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم افزود: چند هتل ۴ و ۵ ستاره در دست احداث است که امید است تا پایان برنامه ۶ توسعه ظرفیت ۲۰ هزار تختی در استان افزوده شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchxxni.23nwzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما