?>?> ۸۰۰ هزار مترمربع از دامداری‌های روستایی قم سمپاشی می‌‌شود | قم نیوز
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : 29817
رفیعی به قم نیوز خبر داد:

۸۰۰ هزار مترمربع از دامداری‌های روستایی قم سمپاشی می‌‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دامپزشکی استان قم از سم پاشی دامداری‌های روستایی قم خبر داد و گفت: در این طرح ۸۰۰ هزار مترمربع از دامداری‌های استان قم سمپاشی می‌شود.
۸۰۰ هزار مترمربع از دامداری‌های روستایی قم سمپاشی می‌‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد مهدی رفیعی اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان قم در راستای مبارزه با بیماری‌های انگلی و جهت جلوگیری از ضرر و زیان دامداران با همکاری بخشداران و دهیاران استان به اجرای طرح سمپاشی در دامداری‌های روستایی در مناطق محروم اقدام کرده است.

وی افزود: درطرح مذکور که از ۲۵ فروردین‌ماه آغاز و به مدت ۴۵ روز کاری ادامه خواهد داشت، ۸۰۰ هزار مترمربع از دامداری‌های قم سمپاشی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قم عنوان کرد: این طرح در دامداری‌های بخش‌های کهک، مرکزی، جعفریه، خلجستان و سلفچگان انجام شده که هزینه خرید سم از محل اعتبارات دامپزشکی استان تأمین و تنها هزینه اجرای سمپاشی از دامداران اخذ خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از کلیه دامداران و شوراهای روستایی تقاضا داریم همکاری لازم را با اداره دامپزشکی داشته باشند و در صورت لزوم با شماره تلفن ۱۵۱۲ دامپزشکی استان تماس بگیرند.

رفیعی با اشاره به انجام واکسیناسیون لمپی اسکین افزود: دامپزشکی استان قم جهت مبارزه با بیماری لمپی اسکین که موجب خسارات شدید اقتصادی در صنعت دامداری می‌شود، اقدام به واکسیناسیون دام‌های سنگین کرده است که این طرح از ۱۵ فروردین‌ماه آغاز شده و تا پایان فروردین‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در اجرای این طرح، ۵۰ هزار رأس دام تحت پوشش واکسیناسیون قرار خواهند گرفت که ۱۶ اکیپ بخش خصوص دامپزشکی حضور داشته و بصورت صد درصد رایگان انجام می‌شود

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgu79x.ak9yq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما