پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : 30357
سخنگوی شورای شهر قم؛

قرارداد فروش اوراق مشارکت مترو قم با شرکت بازارگردان منعقد شد

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: قرار داد شهرداری با یکی از شرکت‌های بازارگردان قطعی شد و به تصویب شورا رسیده است و برای تایید نهایی برای فرمانداری ارسال شده است.
قرارداد فروش اوراق مشارکت مترو قم با شرکت بازارگردان منعقد شد
به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان با اشاره به بحث فروش اوراق مشارکت مترو قم اظهار داشت: مقرر شده است اوراق مشارکت مترو قم از طریق بازارگردانی به فروش برسد قرار داد شهرداری با یکی از شرکت‌های بازارگردان قطعی شد و به تصویب شورا رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه قرارداد برای طی مراحل قانونی برای فرمانداری فرستاده شده است تا در صورت تایید اجرایی شود، افزود: در بحث فروش اوراق مشارکت ۳۳۰ میلیارد تومان در صورتی که در اختیار پروژه قرار گیرد پروژه با سرعت ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های بازارگردان در گذشته به این گونه بود که بانک‌های عامل فروش اوراق مشارکت بازارگردانی اوراق را هم انجام می‌دادند، بیان کرد: با ورود شرکت‌های بازارگردان که زیر نظر سازمان بورس قرار دارند این شرکت‌ها امور را انجام می‌دهند.

ذاکریان تصریح کرد: مذاکراتی انجام شد و درصد سودی که شرکت‌ها بابت این بازارگردانی دریافت می‌کردند استعلام شد و به دلیل پایین بودن سود این سندیکا قرار داد با این شرکت بسته شده است.

منتظر تاییدیه وزارت کشور برای صدور حکم شهردار قم هستیم
عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه انتخاب شهردار قم از اختیارات قانونی شورای شهر بوده است، خاطر نشان کرد: بر اساس موارد منطبق با قانون شهردار را انتخاب کرده‌ایم و نگرانی برای شورای شهر وجود ندارد زیرا از طریق قانونی شهردار را در مهلت مقرر انتخاب کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه رئیس شورای شهر قم در جلسه علنی شورای شهر اعلام کرد در سه روز آینده حکم حسین باقری شهردار منتخب شورای شهر قم صادر می‌شود تصریح کرد: این خبر با توجه به قولی که وزارت کشور داده بود اعلام شد.

ذاکریان با بیان اینکه هنوز وزارت کشور پاسخی نه در رد و نه در تایید حکم شهردار قم نداده است، اظهار داشت: در صحبت‌هایی که انجام شده بود قول داده بودند تا دو الی سه روز آینده جواب استعلام را اعلام کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شرایط شهر قم در آستانه نیمه شعبان حساس است و با توجه به تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد تعداد زائران بیشتری به قم سفر می‌کنند، بیان کرد: امیدواریم وزارت کشور هر چه سریع‌تر حکم را صادر کنند هرچند نگرانی در این زمینه وجود چون همه فرایند‌ها قانونی طی شده است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور بر اساس قانون باید طی ده روز رد صلاحیت و یا تایید صلاحیت شهردار را اعلام می‌کرد گفت: در این فرجه قانونی این حکم صادر نشده است.

ذاکریان با بیان اینکه وزارت کشور اعلام کرده منتظر جواب استعلام برای احراز صلاحیت شهردار قم است عنوان کرد: ما به دلیل اینکه می‌خواهیم شهردار با حکم رسمی از وزارت کشور فعالیت خود را آغاز کند تاکنون صبر کرده‌ایم و امیدواریم این حکم سریع‌تر صادر شود.

ایستگاه‌های شارژ کارت کرایه غیرنقدی اتوبوس در قم افزایش می‌یابند
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تصویب لایحه مربوط به افزایش کرایه اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل شهری در شوراس شهر قم بیان کرد: بر اساس محاسبه‌های انجام شده میزان میانگین افزایش کرایه‌های اتوبوس ۱۸ درصد است.

وی با بیان اینکه نرخ کرایه رسمی اکنون نرخ کارت بلیط است که برای مسافت زیر ۶ کیلومتر ۲۰ درصد و بالای ۶ کیلومتر ۱۶ درصد افزایش یافته است بیان کرد: برای اینکه مردم و رانندگان به سمت پرداخت غیر نقدی بروند تفاوت بین این دو عدد مقداری معنا دار است.

ذاکریان با اشاره به اینکه در بقیه شهر‌ها هم همین ترتیب وجود دارد گفت: برای اینکه تعداد مسافران در خطوط مشخص شود این کار را انجام داده‌ایم و به این ترتیب می‌توانیم در آینده برنامه ریزی‌های بهتری برای استفاده کنندگان از ناوگان حمل و نقل درون شهری داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در مسیر‌های کمتر از ۶ کیلومتر نرخ کرایه کارتی از ۱۹۸ تومان به ۲۳۸ تومان و نقدی از ۲۵۰ به ۴۰۰ افزایش می‎یابد خاطر نشان کرد: این تفاوت معنا دار میان دو نرخ سبب شده است تا مردم به سمت استفاده از کارت بروند.

وی با بیان اینکه یک نگرانی وجود داشت که رانندگان برای اینکه سود بیشتری داشته باشند ممکن است دستگاه‌های کارت خوان را خراب و یا خاموش کنند، افزود: برای حل این مشکل تصویب کردیم اگر به هر دلیل دستگاه‌ها خراب بود نرخ کرایه نقدی ۲۰۰ تومان است و مردم نباید تاوان این خرابی دستگاه‌ها را بدهد.

ذاکریان با اشاره به اینکه سازمان اتوبوسرانی را هم موظف کرده‌ایم در صورت ایجاد مشکل در دستگاه‌های کارت خوان بلافاصله و در مدت ۲ ساعت دستگاه‌ها را جایگزین و تعمیر کنند، بیان کرد: مجموع تصمیمی که گرفته شده تصمیمی منطقی است و تغییر کرایه‌ها به میزان کمتر از ۱۸ درصد غیر ممکن بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: برای حل مشکل دسترسی مردم به ایستگاه‌های شارژ کارت کرایه غیر نقدی اتوبوس‌ها قرارداری منعقد شده است تا این ایستگاه‌ها از پنج ایستگاه به ۱۲ ایستگاه‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchqxnx.23nvmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما