دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : 31508
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

اختلاف با استکبار بر سر اصول و مبانی است / بحث موشکی در مذاکرات جایی ندارد

قم نيوز : قم نیوز: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: هرگز بحث مذاکرات هسته‌ای نمی‌تواند ما را در موضوع اصول و مبانی سست کند، بنابراین این مذاکرات تنها در بحث هسته‌ای بوده، ولی اختلاف کشور با استکبار بر سر مبانی و اصول است.
اختلاف با استکبار بر سر اصول و مبانی است / بحث موشکی در مذاکرات جایی ندارد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد:‌ نظام جمهوری اسلامی نظامی قانونمند است، مقام معظم رهبری در نماز عید فطر تعبیر داشتند که متنی نوشته شده است ولی هنوز عنوان توافق‌نامه ندارد و زمانی توافق‌نامه است که فرآیند قانونی را در کشور طی کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ فرآیند قانونی کشور مجلس و دبیرخانه شورای عالی و در نهایت تایید مقام معظم رهبری است و اگر این فرآیند را طی کرد با آن موافق هستیم آنچه مهم است، نه نسبت به این متن ذوق‌زدگی پیدا کرده، نه مایوسانه رفتار کنیم و گرفتار دودستگی شویم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند که استکبارستیزی جزو ماهیت انقلاب اسلامی است گفت: اگر روزی از استکبارستیزی فاصله بگیریم، از قرآن فاصله گرفتیم و در بحث مصداقی آن، امروز آمریکا برجسته‌ترین مصداق استکبار است.

وی ادامه داد: هرگز بحث مذاکرات هسته‌ای نمی‌تواند ما را در موضوع اصول و مبانی سست کند، لذا این مذاکرات تنها در بحث هسته‌ای بوده، ولی اختلاف با استکبار بر سر مبانی و اصول است.

حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به خوبی فاصله دیدگاه‌ ما با استکبار را در عید فطر بیان کردند، زیرا آنها رژیم صهیونیستی غاصب را خط قرمز خود می‌دانند و ما دفاع از مظلوم، محروم و فلسطینیان را خط قرمز خود می‌دانیم، بنابراین هیچکدام از اصول خود دست برنمی‌داریم و درگیری ما با استکبار تمام‌شدنی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه اکنون‌ با قاطعیتی که نظام ایستاده، هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند گفت: نظام اجازه حضور آنها را در بحث دفاعی نخواهد داد، به طور رسمی در بحث دفاعی از ابتدا تاکنون ساخت بمب اتمی جزو مصادیق و مولفه‌های ما نبوده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: نظام دفاعی کشور مبتنی بر اصول دیگری مانند نیروی انسانی توانمند، مجاهد و قوی به نام بسیج، سپاه و نیروهای ارتشی است و مبتنی بر علم، دانش و پیشرفت تکنیک صنعت دفاعی است و اینها هرگز با این توافق‌ها متوقف نمی‌شود.

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها در پیش‌نویس خود محدودیت دسترسی به موشک بالستیک را مطرح کردند، ولی هرگز نمی‌توانند وارد این حوزه شوند و حتی اگر در سازمان ملل نیز تصویب کنند، لکه ننگ دیگر برای سازمان ملل است که بار دیگر اثبات می‌کند که آزادی ندارد و زیر سلطه آمریکا هستند و غربی‌ها باید بدانند که بحث موشکی در مذاکرات جایی ندارد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcg7n9w.ak9qz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما