پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : 31583

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۱

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۱پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۱به شرح زیر است:

رئیس جمهور: حمایت‌ها و هدایت رهبر معظم انقلاب بزرگترین سرمایه برای موفقیت مذاکرات بود
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: نظام اسلامی سبب پیشرفت چشم‌گیر حوزه‌های علمیه شده است
رئیس مجلس شورای اسلامی: حرف‌های نسنجیده برخی سران آمریکایی شایسته نیست
آیت‌الله غروی: تغییر رفتار ایران در گروی تصحیح برخورد آمریکا خواهد بود
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای: محدوديتي براي حمايت تسليحاتي از متحدين خود نداريم
وزیر کشور: توافق هسته‌ای، اعتراف غرب به دروغ‌گویی درباره پرونده هسته‌ای ایران است


** جام جم ۹۴/۵/۱
* خبر بازداشت مشایی صحت ندارد
باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یک منبع نزدیک به رئیس جمهور سابق، خبر بازداشت اسفندیار رحیم مشایی را تکذیب کرد.
برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته مدعی شده بودند، رحیم مشایی روز یکشنبه وارد دادگاه انقلاب شعبه چهارراه قصر شده و در آنجا بازداشت شده است.
* محاصره غزه لغو شد
شورای امنیت سازمان ملل با تاکید بر این که ادامه اوضاع انسانی در غزه به شکل کنونی ممکن نیست، پایان هر چه سریع‌تر محاصره غیر قانونی غزه را خواستار شد و اعلام کرد پایان محاصره شرط اساسی برای تسریع در روند بازسازی غزه است.

** همشهری ۹۴/۵/۱
* همچنان با ایران مقابله می‌کنیم
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در یکی از آخرین لفاظی‌های خود پس از پایان مذاکرات هسته‌ای در گفت و گو با روزنامه الشرق الاوسط ادعا کرده چون ایران از تروریسم حمایت می‌کند، بنابراین همچنان منزوی باقی خواهد ماند.
او مدعی شده که ایران همچنان حامی حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن است و آمریکا به همین دلیل، همچنان با ایران مقابله خواهد کرد.
* محکومیت اقدام تروریستی در الجزیره
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت اقدام تروریستی در ولایت عین الدفلی الجزایر که منجر به کشته یا زخمی شدن ۱۱ نظامی شد، با ملت، دولت و خانواده‌های قربانیان این جنایت همدردی کرد.
افخم خواستار همکاری نزدیک و مستمر کشورهای اسلامی در رویارویی با این تروریسم شد.

** کیهان ۹۴/۵/۱
* حریف بدعهدی کند، آنچه داده‌ایم بازگشت پذیر نیست
واقعیت‌های توافق صورت گرفته و روند اجرایی تعریف شده برای آن به نحوی است که در صورت نقض عهد طرف مقابل، ایران از مکانیسم لازم برای بازگشت به وضعیت پیش از توافق برخوردار نیست.
خالی بودن دست ایران از مکانیسم بازگشت به گذشته می‌تواند انگیزه حریفان بدعهد را برای زیر پا گذاشتن تعهدات خود تقویت کند.
تا چند وقت دیگر ایران باید حدود ۹۸ درصد از اورانیوم غنی شده خود را به خارج از کشور منتقل کند، سانتریفیوژهای فردو را برچیند و رآکتور اراک را تغییر کاربری دهد. در چنین شرایطی چنانچه طرف غرب به تعهدات خود عمل نکند، بازگشت به دوران فعلی عملا غیر ممکن خواهد بود.
* بحران اقتصادی اقشار مختلف فرانسه را به شورش واداشت
در حالی که خبرهایی از سفر تجاری قریب الوقوع مقامات فرانسوی به ایران منتشر می‌شود، گزارش‌هایی از آغاز دور تازه شورش‌های خیابانی در فرانسه در اعتراض به بحران اقتصادی منتشر شده است.
کشورهای بحران زده اروپا مثل فرانسه و انگلیس که سابقه سیاهی در دشمنی و بدعهدی با ایران دارند در واقع قصد دارند با استفاده از بازار ۷۰ میلیونی ایران اقتصاد بحران زده خود را درمان کنند.

** شرق ۹۴/۵/۱
* زنجانی با گردن‌کلفتی نمی‌گوید پول‌ها کجاست
«اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس‌جمهوری، گفت: دو میلیارد و ٧٠٠‌ میلیون دلار پول مملکت را در اختیار یک فرد گذاشتند و الان بعد از گذشت بیش از یک سال در زندان با گردن‌کلفتی نمی‌گوید این پول کجاست».
من در این دولت با اطمینان می‌گویم اگر خدای‌نکرده خلافی اتفاق بیفتد هیچ خط قرمزی وجود ندارد و قوه‌قضائیه اختیار دارد با دست‌اندازی به بیت‌المال در هر رده‌ای برخورد کند».
* ‌رآکتور آب سنگین اراک مدرن می‌شود
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در مورد رآکتور آب سنگین اراک تصمیم گرفته شده که مدرن شود، امکانات بیشتری برای آن فراهم و یک مجموعه از آزمایشگاه‌های مدرن در کنار آن احداث شود و کشورهای ١+٥ برای تأمین تجهیزات آن به ما تضمین داده‌اند.

** ایران ۹۴/۵/۱
* حمایت‌ها و هدایت رهبر معظم انقلاب بزرگترین سرمایه برای موفقیت مذاکرات بود
رئیس جمهوری مذاکرات هسته‌ای و دستاورد آن را کاری پیچیده و بزرگ در تاریخ کشور دانست و اظهار داشت: تیم هسته‌ای ایران در این مذاکرات در برابر همه قدرت‌ها ایستاد و موفق شد از حقوق ملت ایران قدرتمندانه دفاع و پاسداری کند.
وی همچنین تأکید کرد: حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، موجب شد تا مذاکره‌کنندگان با قدرت بیشتری پای میز مذاکره از حقوق ملت بزرگ دفاع کنند.
* رؤسای دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی و شهید بهشتی با صدور بیانیه‌ای، توافق جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌های بزرگ بر سر برنامه جامع اقدام مشترک را تحولی تاریخی نه تنها در روابط خارجی ایران، بلکه در تاریخ روابط بین‌الملل دانستند.
* محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در نطق میان دستور: با کمال تأسف برخی از وزارتخانه‌ها و شخص وزرا در عمل، اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند و تصمیمات آنان نشانه آشکاری از این بی‌توجهی است.
* نامه محرمانه ریاض به تهران
منابع اختصاصی از نامه محرمانه عربستان به ایران درباره یمن خبر دادند. به گزارش «تسنیم »، به گفته این منابع، مقامات سعودی توسط میانجی با ارسال نامه‌ای به ایران خواستار توقف حمایت تهران از جنبش انصارالله یمن شدند. این منابع تاکید کردند عربستان در مقابل وعده داد حمایت از گروه های تکفیری و تروریستی در سوریه را متوقف خواهد کرد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۵/۱
* محمد النجیمی، عضو مجمع بین‌المللی فقه اسلامی وابسته به سازمان همکاری اسلامی، اشتباه درخصوص اعلام عید سعید فطر در عربستان را تایید کرد و گفت: دولت عربستان پرداخت کفاره مردم این کشور به سبب یک روز روزه‌خواری را متقبل شده است.
دو روز قبل، یک شاهزاده سعودی، گفته بود شیعیان عربستان که روز شنبه را عید فطر اعلام کردند، خائن هستند!
* بحرین همچنان آزادی بیان را سرکوب می‌کند
۱۲ سازمان مدافع حقوق بشر بین‌المللی غیردولتی با ارسال نامه‌ای به شورای حقوق بشر شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند: رژیم بحرین همچنان در حال سرکوب آزادی بیان در این کشور است.
به گزارش پایگاه اینترنتی عربی پرس، سازمانهای مزبور گفتند: رژیم بحرین به بازداشت و محکوم کردن مخالفان مسالمت آمیز ادامه می‌دهد اما هیچ یک از مقامات بلندپایه را به دلیل نقض حقوق بشر از جمله شکنجه مورد بازخواست قرار نمی‌دهد.

** وطن امروز ۹۴/۵/۱
* اثبات «عدم تخلف هسته‌ای» ممکن نیست
رئیس سابق بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در عراق می‌گوید اثبات عدم تخلف هسته‌ای کشورها اساسا امکانپذیر نیست.
هانس بیلیکس در گفت و گو با شبکه خبری ام.اس.ان.بی.سی با حمایت از توافق ایران و ۱+۵ گفت: بر خلاف ادعای برخی‌ها به نظرم ایران به همه آنچه می‌خواسته دست نیافته است.
* سفر «فابیوس» به تهران در شأن جمهوری اسلامی نیست
حمید رضا ترقی مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه با بیان اینکه سفر «فابیوس» به تهران در شأن جمهوری اسلامی نیست، گفت: وزارت امور خارجه به جای موافقت با سفر او باید مخالفت خود را اعلام کند.

** جوان ۹۴/۵/۱
* «برجام» تنها با تصويب مجلس معتبر است
محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس با تأكيد بر اينكه توافق تنها در صورت تصويب در مجلس معتبر است، گفت: بايد متن توافق پس از تصويب در هيئت وزيران، به صورت لايحه با امضاي رئيس‌جمهور جهت بررسي و تصويب به مجلس ارائه شود.
* ممکن است دارایی‌هایمان ۱۰۰ میلیارد دلار باشد
علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره پول‌های بلوکه شده ایران در خارج و مطرح شدن رقم‌های مختلف در این خصوص از ۲۵ تا ۱۷۵ میلیارد دلار، گفت: علت اصلی تفاوت در ارقام و اعداد به تعاریف مختلف افراد از این پول‌ها مربوط است.
ذخایر ما در خارج از کشور ممکن است نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار باشد.

** آفتاب یزد ۹۴/۵/۱
* آزادسازی ۲ منطقه استراتژیک در الانبار
نیروهای عراقی در راستای مهمترین مرحله از عملیات آزادسازی استان الانبار بزرگترین استان عراق موفق شدند کنترل دو منطقه «البوعیثه» و «الحامضیه» از مناطق استراتژیک مشرف بر شهر رمادی مرکز این استان را در دست بگیرند. اهمیت این دو منطقه به دلیل وجود مسیر زمینی بین‌المللی است که الانبار را به دیگر استان‌های عراق و همچنین عراق را به مرزهای عربستان، سوریه و اردن وصل می‌کند.
* باید از اسنودن تقدیر کرد
هانس جورج ماسن، رئیس اطلاعات داخلی آلمان گفت، افشاگری مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا یک جنبه مثبت داشت و آن هم افزایش آگاهی درباره اهمیت مقابله با جاسوسی است.

** رسالت ۹۴/۵/۱
* يک ايراني هرگز ظلم ستمکاران را فراموش نمي‌کند
نماينده مردم تهران در مجلس با انتقاد از عملکرد برخي رسانه‌ها که تلاش دارند ظلم‌های آمريکا به ايران را به فراموشي بسپارند گفت: يک ايراني هرگز ظلم ستمکاران را فراموش نمي‌کند.
حجت‌الاسلام حميد رسايي در تذکر شفاهي گفت: متاسفانه پس از جمع‌بندي متني در وين که هنوز مراحل قانوني خود را طي نکرده، شاهد جشن و پايکوبي عده‌اي براي بازگشت آمريکا به اين کشور و بزک کردن دشمني‌هاي آمريکا در برخي رسانه‌هاي کشور بوديم به طوري که براي اظهار چاکري به دولت جنايتکار آمريکا، آب از لب و لوچه آنها آويزان شده است.
* محدوديتي براي حمايت تسليحاتي از متحدين خود نداريم
عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي کشورمان در جمع خبرنگاران اعلام کرد محدوديتي براي حمايت تسليحاتي از متحدين خود نداريم.
سيد عباس عراقچي افزود: توافق در مذاکرات هسته اي به اين معنا نيست که سياست‌های ما در خصوص منطقه و در خصوص سياست‌های خصمانه آمريکا و نظام سلطه تغيير پيدا کرده است و همچنان ما بر سياست‌های خود در زمينه حمايت از دوستان و متحدان خودمان در منطقه پايبنديم.
* حمله شديد اوباما به منتقدان توافق هسته اي
رئيس جمهور آمريکا روز سه شنبه در سخناني براي کهنه سربازان جنگ، در حمله اي شديد به منتقدان توافق با ايران گفته آنها همان کساني هستند که در جنگ با عراق شتاب کردند.
او در نطق خود براي گروه "سربازان جنگ‌های خارجي گفت که منتقدان اين موافقتنامه "برخي از همان نوع ذهنيت‌ها و سياست هايي را منعکس می‌کنند که در گذشته ما را ناکام گذاشته است.

** مردم سالاری۹۴/۵/۱
* ديدارنمايندگان با بابک زنجاني
سلطانی عضو کميسيون انرژي مجلس از موافقت قوه قضائيه در خصوص ملاقات ۴ نماينده با بابک زنجاني خبر داد و گفت: در حال حاضر زمان دقيقي براي ملاقات اعلام نشده است و پيگير اين موضوع هستيم.
* کميسيون برجام ضرورت نداشت
علي مطهري گفت: به نظرم ضرورتي نداشت کميسيون ويژه برجام هسته‌اي تشکيل شود زيرا مجلس نمي‌تواند وارد جزييات اين برجام شود و طبعا ما ارايه پيشنهاد در اينجا نداريم.
* کشته شدن رهبر داعش خراسان
مسئولان آمريکايي از کشته شدن امير گروه «خراسان» و يکي از رهبران القاعده در حمله هوايي آمريکا در هشتم ژوئيه در سوريه خبر دادند.
به گزارش آسوشيتدپرس، مسئولان آمريکايي اعلام کردند که «محسن الفضلي» که رهبر گروه خراسان و از جمله اعضاي القاعده‌اي بوده که از پاکستان به سوريه براي اجراي حملات اعزام شده بود، کشته شد.

** آرمان ۹۴/۵/۱
* تودیع و معارفه استاندار قم برگزار شد
مراسم تقدیر از حجت‌الاسلام صالحی‌منش و معارفه مهدی صادقی استاندار جدید قم، با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، رحمانی فضلی وزیر کشور و مدیران ملی و استانی، دیروز در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد.
* حكم شيخ استخاره با اصلاحاتی تاييد شد
شنیده شد که حكم صادر شده براي آقاي «ج» معروف به شيخ استخاره با اصلاحاتي از سوي دادگاه تجديد نظر تاييد شد.
* تروریسم یک خطر جهانی است
رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: كشورهاي اروپايي از جمله سوئيس مي‌توانند نقش سازنده‌اي در خصوص حل مسائل منطقه‌اي ايفا كنند. علي‌اكبر ولايتي در ديدار با قائم مقام وزير امور خارجه سوئيس اظهار كرد: بحران‌هاي موجود در سوريه، يمن، لبنان و اقدامات تروريستي فقط موضوع منطقه‌اي نيست، بلكه يك مساله جهاني است و براي همه كشورهاي جهان به ويژه پديد آورندگان و حاميان گروه‌هاي تروريستي و تكفيري خطرآفرين است.

** فرهیختگان ۹۴/۵/۱
* اذعان رئیس ستاد ارتش امریکا به سهل‌انگاری در شکل‌گیری داعش
یکی از معماران اصلی حمله نظامی آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ که منجر به سرنگونی حکومت صدام‌حسین شد نسبت به از دست رفتن تلاش‌های ۱۲ ساله کشورش به دست داعش هشدار داد.
ژنرال ریموند اودیرنو که در حال حاضر رئیس ستاد ارتش آمریکاست سهل‌انگاری و عدم تمایل دولت آمریکا در مقابله جدی با داعش را باعث قدرت یافتن این گروه تروریستی عنوان کرده است.
* درخواست مجددروسیه برای جمع‌آوری سامانه موشکی آمریکا
همزمان با اعلام مرحله جدید نوسازی موشک‌های دوربرد روسیه، یک مقام نظامی سابق روسیه به آمریکا هشدار داد با جمع‌آوری سامانه دفاع ضدموشکی از شرق اروپا، روسیه را تهدید نکند.
* پرونده مرگ عرفات بسته شد
دادستانی کل فرانسه با تاکید بر اینکه این کشور نمی‌خواهد در مورد مرگ یاسر عرفات تحقیقاتش را ادامه دهد این پرونده را مختومه اعلام کرد.
سهی عرفات، همسر یاسر عرفات اواخر ماه می ‌گذشته بررسی مجدد علل مرگ همسرش در بیمارستان نظامی پاریس را خواستار شد و بنابر یافته‌های آزمایشگاهی مبنی بر مسمومیت وی با پلونیوم، شکایتی تنظیم کرد.

** آفرینش ۹۴/۵/۱
* فرود اولين هواپيماي نظامي سعودي در شهر عدن يمن
اولين هواپيماي نظامي سعودي در شهر عدن يمن فرود آمد. اين موضوع به معني خروج کنترل شهر عدن يمن از دست حوثي‌ها و نظاميان حامي صالح (رئيس جمهور سابق يمن) است.
* عربستان ديگر به ما اعتماد ندارد
سناتور جان مک‌کين در واکنش به طرح عربستان براي خريد تسليحات روسي گفت که اين امر نشان دهنده تغييرات در روابط آمريکا با نزديکترين متحد خود در خليج‌فارس است و حاکي از آن است که "آنها ديگر به ما اعتماد ندارند".

** ابتکار ۹۴/۵/۱
* کسانی که قصد امنیتی کردن تجمع معلمان را داشتند، بازداشت شدند
در پی مداخله نیروی انتظامی برای متفرق کردن جمعی از فرهنگیان که در اعتراض به بازداشت یکی از مقامات سندیکای معلمان در مقابل مجلس تجمع کردند، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس از وزیر کشور خواست تا موضوع را بررسی کند.
حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در واکنش به انتشار اخباری دال بر دستگیری برخی معلمان تجمع کننده، گفت: نیروی انتظامی تعدادی از افراد را دستگیر کرد اما آنها چند ساعتی مهمان نیروی انتظامی بوده‌اند و با ناهار از آنها پذیرایی شده و آزاد شده‌اند. البته سه چهار نفر که می خواستند سمت و سوی امنیتی به این تجمع صنفی بدهند را برای بررسی بیشتر نگه داشتند.

** قدس ۹۴/۵/۱
* کارترنتوانست اسراییل را درباره توافق هسته‌ای قانع کند
آسوشیتدپرس در گزارشی با عنوان «وزیر دفاع آمریکا در قانع کردن اسراییل ناکام ماند»، نوشت: در مذاکرات حساس به منظور کاستن از ترسهای متحدان و آرام کردن آنها در قبال توافق هسته‌ای ایران، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نتوانست اذهان رهبران صهیونیست را که مخالف شدید توافق وین هستند، تغییر دهد.
* نماینده «السیسی» با یک نامه در تهران
یک سایت عربی به نقل از منابع مطلع در قاهره مدعی شده است که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر نماینده‌ای را به همراه یک نامه به تهران فرستاده است تا فصلی برای از سر گیری روابط باشد.
* خشم رهبر یهودیان از سفر هیأت آلمانی
رونالد لودر، رئیس کنگره یهودیان جهان ضمن انتقاد از سفر هیأت آلمانی به ایران، تصریح کرد که رویکرد آلمان در قبال تهران ساده‌لوحانه بوده است.

** خراسان ۹۴/۵/۱
* عده اي هنوز می‌خواهند با دولت مستکبر آمريکا رابطه دوستانه برقرار کنند
آيت ا... جنتي با اشاره به خطبه عيد فطر مقام معظم رهبري و همچنين يادآوري جنايات آمريکا در منطقه گفت: اين مرد واقعاً استوانه و مايه قدرت اسلام است.
مواضع ايشان در مقابل دولت آمريکا را شنيديد. من نمي‌دانم عده‌اي چطور بعد از بيانات ايشان هنوز دلشان می‌خواهد با دولت مستکبر آمريکا رابطه دوستانه برقرار بکنند؟
* کشف قرآني که قدمت آن به زمان پيامبر(ص)مي‌رسد
دانشگاه بيرمنگهام گفته که آزمايش تاريخ‌گذاري راديوکربن روي اوراق يک قرآن متعلق به کتابخانه اين دانشگاه نشان داده است که عمر اين قرآن دست کم به ۱۳۷۰ سال مي‌رسد و در نتيجه، احتمال دارد قديمي‌ترين قرآن موجود در جهان باشد.
* نامه ۱۰۴ تشکل دانشجويي به شوراي امنيت ملي درباره توافق
۱۰۴ تشکل دانشجويي کشور در نامه‌اي به شوراي عالي امنيت ملي اعلام کردند: اين شورا فارغ از هياهوهاي رسانه‌اي ،در فضايي آرام و منطقي ازاجراي هرگونه توافق نامتوازن که ناقض منافع ملي باشد، جلوگيري به عمل‌آورد.

** اعتماد ۹۴/۵/۱
* علاء الدين بروجردي، رييس كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه سكوت غرب در برابر كشتار مردم يمن مايه تعجب و تاسف است، گفت: عربستان با تهاجم به يمن مرتكب اشتباه راهبردي بزرگي شده است.
* صادق زيباكلام با اشاره به اينكه توافق هسته‌اي اخير، اصولگرايان تندرو را دچار بحران جدي و عميقي كرده، عنوان كرد: ابعاد اين بحران حتي از شكست در انتخابات سال ٩٢ نيز بيشتر است.
بسياري از اصولگرايان حتي تا لحظات پاياني هم فكر نمي‌كردند توافقي صورت بگيرد.
* اعلام جنگ «پ.ك.ك» عليه اردوغان
شاخه نظامي حزب كارگران كردستان مسووليت كشتن دو پليس در جنوب شرقي تركيه را پذيرفته است.
جسد اين دو پليس تركيه در شهر جيلانپينار در نزديكي مرز با سوريه پيدا شده است.
نيروهاي مدافع خلق (ه پ گ)، شاخه نظامي پ ك ك (حزب كارگران كردستان) در بيانيه اي در وب سايت خود گفته است كه اين دو پليس را به تلافي انفجار انتحاري روز دوشنبه شهر سوروچ كه به مرگ بيش از ٣٠ نفر منجر شد، كشته است.
شاخه نظامي پ.ك.ك اين دو پليس را به همكاري با داعش متهم كرده است.

** شهروند ۹۴/۵/۱
* توافق هسته‌ای، اعتراف غرب به دروغ‌گویی درباره پرونده هسته‌ای ایران است
عبدالرضا رحمانی فضلی که در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم با اشاره به بحث مذاکرات گفت: خداوند توفیق خوبی را به جمهوری اسلامی عرضه کرد و این یک تجربه بزرگ در عرصه بین المللی بود و در مذاکره مستقیم با آن‌ها سربلند بیرون آمدیم.
این کشورها پس از ٣٦ سال اعتراف کردند که ایران تهدید نیست بلکه یک فرصت است و پس از ١٢ سال اعتراف کردند که ایران یک تهدید هسته‌ای نیست.
* تحویل جنگنده‌های اف ١٦ نقطه عطفی در روابط واشنگتن و بغداد است
کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تحویل جنگنده‌های اف۱۶ به عراق نقطه عطف مهمی در روابط راهبردی دو کشور در مبارزه با گروه تروریستی داعش خواهد بود.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نظام اسلامی سبب پیشرفت چشم‌گیر حوزه‌های علمیه شده است

رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدارعلما استان فارس، گفتند: با طلوع نظام جمهوری اسلامی، حوزه‌های علمیه پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند.
ایشان با بیان این‌که نیاز جامعه به روحانیت آگاه، زمان شناس و صاحب بیان و قلم روز به روز بیشتر می‌شود افزودند: نسبت به موقعیت مطلوب بسیار فاصله داریم و لازم است حوزه‌های علمیه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی گسترش پیدا کنند.

حرف‌های نسنجیده برخی سران آمریکایی شایسته نیست
فارس/ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرف‌های نسنجیده برخی سران آمریکایی شایسته آنها نیست افزود: کشوری که داعیه مدیریت جهان را دارد نباید خود را در خدمت رژیم جعلی خفه کند.
دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در مسیر هسته‌ای راهبرد را به درستی انتخاب کرد اظهار کرد: آنچه که در این گفت‌وگوها دنبال شد تصویب دانش هسته‌ای بود که مورد توجه قرار گرفت و تحریم‌های ظالمانه نیز کنار زده شد که فضا برای فعالیت اقتصادی فراهم شود و تا حدی قابل قبولی نیز این دو مهم محقق شود و البته در مقام اجرا نیز باید به همین دقت دنبال شود چرا که موجودات موذی بین‌المللی که جیغ بنفش می‌کشند به شدت فعال هستند.

اصلاح‌طلبی را مترادف فتنه نمی‌دانیم
فارس/ آیت الله خاتمی گفت: بنده معتقدم در اداره کشور تمام سلایق باید باشد، اگر یک سلیقه از سلایق سیاسی بخواهد فقط سخن بگوید می‌شود دیکتاتوری، اصولگرایی و اصلاح‌طلبی باید در چارچوب ولایت باشد، اما فتنه خیانت بود.
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه ما اصلاح‌طلبی را مترادف فتنه نمی‌دانیم، افزود: در جامعه آزاد سلایق مختلف هستند و پیشینه انقلاب را دارند و در جبهه بوده‌اند و در چارچوب نظام اسلامی فعالیت کرده‌‌اند.

تغییر رفتار ایران در گروی تصحیح برخورد آمریکا خواهد بود
حوزه/ آیت الله غروی گفت: هرقدر که رفتار آمریکا تصحیح شود، نوع برخورد ملت ما نیز تغییر خواهد کرد.
عضوجامعه مدرسین همچنین بر لزوم قدردانی از تلاش‌های تیم مذاکره کننده تاکید کرد و گفت: نباید در کشور به ایجاد فضای ملتهب دو دستگی پرداخته شود, چرا که این مسئله با مصالح کلی نظام ناسازگار خواهد بود. وی با بیان اینکه توافق هسته‌ای زمینه ساز ورود قدرتمند جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل خواهد شد، اظهار داشت: این توافق در روابط بین الملل تاثیر بسیاری خواهد داشت.

شیخ الازهر به دنبال برگزاری اجلاس علمای شیعه و سنی!
حوزه/ برخی منابع خبری، از تصمیم دکتر احمد الطیب شیخ الازهر مصر مبنی بر برگزاری اجلاس علمای شیعه و اهل سنت خبر دادند. در همین زمینه، مصطفی عماره خبرنگار روزنامه الزمان نوشت: منابع آگاه از مشیخه الازهر مصر اعلام کرده‌اند که دکتر احمد الطیب شیخ الازهر، طی روزهای گذشته، جلسات مختلفی با تعدادی از علمای شیعه و اهل سنت داشته است و به احتمال قوی در این اجتماع فتوای حرمت قتل شیعه از سوی سنی و بر عکس را صادر کنند.

ادعای کروز درباره حمله ایران به آمریکا
فارس/ سناتور جمهوریخواه «تد کروز» از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آتی آمریکا، ،نسبت به نتیجه توافق اوباما با ایران هشدار داد. سناتور کروز در ادامه با فاجعه آمیز نامیدن سناریوی یک ایران هسته‌ای گفت که در این ماجرا ایران با کشتی مستقر در اقیانوس اطلس به سوی آمریکا بمب هسته‌ای پرتاب می‌کند.
این بمب با انفجار در جو زمین در شرق آمریکا جریان‌های الکترو مغناطیسی تولید می‌کند که تاسیسات برق شهری و دیگر دستگاه‌های برقی را نابود می‌کند. در این ماجرا ده‌ها میلیون آمریکایی کشته می‌شوند در حالی‌که قادر به تهیه آب و غذا و مواد غذایی برای خود نیستند .این تهدیدی است که اوباما به عنوان رییس جمهور آمریکا ایجاد کرده است.

سناتورهای آمریکایی خواستار دسترسی به ضمایم محرمانه مرتبط با «برجام» شدند
فارس/ سناتورهای آمریکایی خواستار دسترسی به ضمایم محرمانه مرتبط با «برجام» شدند گفته می‌شود ساز و کارهای مورد توافق برای بازرسی از سایت پارچین و حل و فصل مسئله پی‌ام‌دی دو موضوعی هستند که دولت آمریکا آنها را به کنگره ارائه نکرده است.

ایالت‌های آمریکا می‌توانند از پذیرش توافق هسته‌ای با ایران امتناع کنند
فارس/ یک پایگاه خبری آمریکایی مدعی شد که ایالت‌های این کشور می‌توانند از پذیرش مفاد توافق هسته‌ای اخیر میان دولت واشنگتن و ۵ کشور دیگر با ایران امتناع کنند.

نیروهای یمنی پادگان ارتش بحرین را موشک باران کردند
نیروهای مردمی و ارتش یمن یک پادگان ارتش بحرین در منطقه مرزی جازان عربستان را هدف حملات موشکی قرار داده و تأکید کردند در صورت ادامه جنگ و تجاوزها، پادگان‌های نظامی متعلق به امارات و اردن در خاک عربستان را بمباران خواهند کرد.

افزایش صادرات نفت ایران به چین
مهر/ صادرات نفت ایران به چین در ماه گذشته میلادی ۲۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافت.
براساس تازه ترین گزارش اداره گمرک چین، صادرات نفت ایران به چین در ماه گذشته میلادی به ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار تن یا ۶۷۱ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز افزایش یافت.

بسیج مردمی توطئه سقوط بغداد را خنثی کرد
مشرق/ معاون رییس جمهورعراق تاکید کرد: همان کسانی که پیش از سقوط موصل به دست داعش از ارتش عراق انتقاد می کردند، امروز انتقاد از بسیج مردمی را در دستور کار قرار داده‌اند؛ نیرویی که توطئه سقوط بغداد را خنثی کرد.
نوری مالکی با تجلیل از نقش بسیج مردمی در میدان‌های نبرد، تاکید کرد: این دلاورمردان، پیروزی‌های بزرگی را رقم زدند و از عرصه‌های نبرد عقب نشینی نکردند و خیانت نکردند و توطئه نکردند؛ زیرا آن ها بر اساس اصول اعتقادی و ارزش ها مبارزه می کنند و به همین دلیل ما پیروز خواهیم شد.

هر کاری را برای متوقف کردن توافق هسته‌ای ایران انجام می‌دهیم
تسنیم/ جان کری وزیر خارجه و ارنست مونیز وزیر انرژی و جک لیو وزیر خزانه داری آمریکا در نشست استماع محرمانه‌ای با نمایندگان کنگره شرکت کردند.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این نشست تأکید کرد که وی و سایر نمایندگان کنگره هر اقدام ممکنی را برای متوقف کردن توافق جدید هسته‌ای با ایران انجام خواهند داد.

بازدید وزیر دفاع آمریکا از مواضع حزب‌الله در مرز لبنان
ابنا/ «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در جریان دیدار خود از سرزمین‌های اشغالی از مرز اسرائیل و لبنان دیدار کرد تا مواضع حزب‌الله را از نزدیک مشاهده کند.کارتر در این باره گفت که ایران آشکارا حزب‌الله را حمایت می‌کند.
به همین دلیل آمریکا می‌خواهد به کمک به اسرائیل ادامه دهد تا با نفوذ ایران در منطقه مقابله کند.

یک مقام مالی هند به ایران سفر می‌کند
ایلنا/ برخی منابع خبری اعلام کردند «راجیو مهریشی» قائم مقام وزیر دارایی هند در راس یک هیئت از بیست و پنجم تا بیست و هفتم ماه ژوئیه به ایران سفر خواهد کرد.
این منابع، تصریح کردند سفر این هیئت مالی هند با هدف بررسی چگونگی پرداخت بدهی‌های ناشی از واردات نفت به ایران، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjtiet.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما