سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 31663
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قم:

طرح درمان از راه دور بین قم و قزوین نتایج مطلوبی داشته است

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: طرح شبکه از راه دور به صورت پایلوت بین قم و قزوین در مدت یک سال انجام شد که نتایج آن استخراج شد، به وسیله این شبکه توانستیم عوارض دارویی را از راه دور کنترل کنیم.
طرح درمان از راه دور بین قم و قزوین نتایج مطلوبی داشته است
به گزارش قم نیوز، سیدرضا طباطبایی با اشاره به شبکه از راه دور مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم اظهار داشت: برنامه‌هایی در زمینه افزایش تعداد مراکز صورت گرفت، ولی راه‌اندازی شبکه از راه دور کار جدیدی بود که به این وسیله بیماران در شهرهای دیگر قابل کنترل بودند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از شبکه از راه دور در حوزه نازایی در دنیا کم‌نظیر است، بنابراین به این وسیله می‌توانیم نتایج و عوارض داروها را بر بیماران کنترل و بررسی کنیم.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه دارویی‌هایی که برای بیمار تجویز می‌کنیم، عوارض فراوانی برای آنها دارد، افزود: چرخه درمان در صورتی اثر می‌گذارد که بیمار کنترل شود و شبکه از راه دور در این زمینه موثر واقع شده است.

وی تصریح کرد: در مدت یک سال طرح شبکه از راه دور به صورت پایلوت بین قم و قزوین اجرا شد، تمام نتایج آن استخراج شده و بنابراین توانستیم عوارض دارویی را از طریق این شبکه کنترل کنیم که این موضوع برای ما حائز اهمیت بود.

طباطبایی یادآور شد: برنامه‌ریزی شده تا تعداد مراکز درمان از راه دور در استان‌های دیگر افزایش پیدا کند، به همین دلیل مذاکراتی در این زمینه صورت گرفت و موافقت‌های اولیه انجام شده تا شبکه از راه دور تا پایان امسال در سه مرکز دیگر راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به جایگاه فعالیت پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی قم در عرصه پژوهشی جایگاه مناسبی در سطح مراکز جهاد دانشگاهی دارد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcipqap.t1azq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما