سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : 32196
مدیرکل بورس منطقه‌ای قم خبر داد

معامله ۶۶۷ میلیون سهام در نخستین فصل سال

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل بورس منطقه‌ای قم گفت: در سه ماه نخست سال جاری، ۶۶۷ میلیون سهام به ارزش هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.
معامله ۶۶۷ میلیون سهام در نخستین فصل سال
به گزارش قم نگار، حسین مروجی با اشاره به مبادلات صورت گرفته تالار بورس اوراق بهادار در سه ماه نخست سال جاری بیان کرد: در سال ۹۳ در مجموع ۳هزار و ۴۲۵ میلیارد ریال به ارزش معاملات بود که حجم معاملات در همین سال جمعا یک میلیارد و ۴۳۵ میلیون سهم بوده است که این میزان نسبت به سال ۹۲، با کاهش ۲۰ درصدی مواجه شد.

وی با اشاره به صدور کدهای جدید گفت: امسال در مدت یاد شده ۸۲۸ کد جدید مبادلاتی صادر شده که نسبت به سال قبل با ۱۴ درصد کاهش روبه‌رو شد.

مدیرکل بورس منطقه‌ای قم همچنین به شمار کارگزاران اشاره و تصریح کرد: سال گذشته ۱۷ کارگزاری مجوز فعالیت داشتند که نسبت به سال ۹۲، ۲۱ درصد افزایش راه شاهد بودیم و هم اکنون نیز با اضافه شدن یک کارگزاری شمار کارگزاران به ۱۸ کارگزاری بورس در استان قم رسیده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت بورس اوراق بهادار در سه ماه نخست سال جاری تصریح کرد: در نخستین فصل سال ۹۴، جمعا ۶۷۷ میلیون سهم به ارزش هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مروجی ادامه داد: از نظر تعداد کدهای جدید نیز سه هزار و ۴۳۵ کد معاملاتی صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل بورس منطقه‌ای قم خاطرنشان کرد: بهتر است سرمایه‌گذاران عمومی و غیرحرفه‌‌ای از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در دفاتر کارگزاری و قابل معامله در بازار و همچنین ابزارهای جدید معاملاتی استفاده کنند که نسبت به دیگر سرمایه گذاری‌های اقتصادی دارای ریسک کمتری است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcai6ne.49nuo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما