پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : 3623
در یک‌ ماه گذشته رخ داد؛

رشد 22 درصدی ارزش بازار بورس قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بورس منطقه‌ای قم از رشد 22 درصدی ارزش بازار شرکت‌های استانی قم در آذر ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته آن خبر داد.
رشد 22 درصدی ارزش بازار بورس قم
به گزارش قم نیوز، حسین مروجی امروز اظهار کرد: ارزش بازار شرکت‌های استانی قم به صورت شگرفی رشد داشته و توانسته در یک گام بلند از فروش ۴۸۵ میلیارد ریالی در آبان ماه به فروش ۵۹۴ میلیارد ریال یک ماه پس از آن برسد و به این دلیل به رشد ۲۲ درصدی دست یافته است.

وی افزود: سرانه کدهای ایجاد شده هر کارگزار در آبان‌ ماه ۹.۵ درصد بود که این رقم در آذر ماه به ۸.۶ درصد رسید که سرانه کل کدهای ایجاد شده با ۹ درصد کاهش روبه‌رو شد.

مدیرکل بورس منطقه‌ای قم تعداد کدهای معاملاتی ایجاد شده در آبان‌ ماه را ۱۰۵ کد اعلام کرد و گفت: این تعداد در آذر ماه با کاهش ۹ درصدی به ۹۵ کد معامله رسید.

به گفته وی، سرانه معاملات در هر کارگزار در آذر ماه ۸.۸ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه در ماه قبل ۷۰ درصد رشد داشت.

مروجی ادامه داد: آبان ماه سال جاری هزار و ۸۶۸ نفر در بازار بورس استان قم به خرید سهام اقدام کردند که این تعداد در آذر ماه با افزایش ۳۹ درصدی به ۲ هزار و ۵۹۶ نفر رسید.

وی حجم سهام و حق تقدم معامله شده در آذر ماه را ۴۰ میلیون سهم ذکر کرد وگفت: رقم حق تقدم معامله شده در آبان ماه ۳۰ میلیون سهم بود که در مدت زمان یک ماه به رشد ۳۳ درصدی رسید.

مدیرکل بورس منطقه‌ای قم از رشد ۷۰ درصدی ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم در بازار بورس استان قم خبر داد و بیان کرد: ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم در آبان‌ ماه ۵۷ میلیارد ریال بود که در آذر ماه با رشدی چشمگیر به ۹۷ میلیارد ریال رسید.

وی پرمعامله‌ترین کارگزاران در آذر ماه را کارگزاری «تدبیرگران فردا» و کارگزاری «آرمون» عنوان کرد و گفت: درصد خرید و فروش در این ماه به صورت مساوی ۵۰ درصد بود.

مروجی پر معامله‌ترین شرکت‌ها را پنج شرکت عنوان کرد و گفت: سهام شرکت‌های صنعتی دریایی ایران، ‌سایپا، تولیدی کاشی تکسرام بیشترین خریدار و سهام شرکت‌های صنعتی دریایی ایران،‌ ذغال سنگ نگین طبس و شکر شاهرود بیشترین حجم معاملات را در آذر ماه به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.0dmiw6dvmgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما