چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : 7153

حجم مبادلات بورس قم به 652 میلیارد ریال رسید

قم نيوز : قم نیوز: حجم مبادلات بورس قم به 652 میلیارد ریال رسید.
حجم مبادلات بورس قم به 652 میلیارد ریال رسید
به گزارش قم نیوز، حسین مروجی امروز با اشاره به میزان معاملات سهام و حق تقدم در اردیبهشت سال جاری اظهار داشت: این میزان در فروردین امسال ۱۳۱ میلیارد ریال بوده که در اردیبهشت سال جاری به ۶۵۲ میلیارد ریال رسیده است.

وی ادامه داد: حجم سهام و حق تقدم معامله شده در فروردین امسال ۵۲ میلیون سهم بوده که با رشد ۶۵ درصدی به ۸۶ میلیون سهم در اردیبهشت ماه رسیده است.

مدیرکل بورس و اوراق بهادار استان قم تعداد خریداران در فروردین ماه را ۳ هزار و ۱۲ نفر عنوان داشت و گفت: این میزان با کاهش ۹ درصدی مواجه بوده و به ۲ هزار و ۷۲۶ نفر در اردیبهشت ماه رسیده است.

مروجی بیان کرد: سرانه معاملات هر کارگزار در فروردین امسال ۱۰ میلیارد ریال بوده که با افزایش ۳۹۷ درصدی به ۵۴ میلیارد ریال در اردیبهشت ماه رسیده است.

وی با اشاره به درصد خرید و فروش در اردیبهشت سال جاری بیان داشت: از کل حجم مبادلات صورت گرفته در بورس قم ۱۱ درصد به خرید و ۸۹ درصد به فروش سهام اختصاص داده شده است.

مدیرکل بورس و اوراق بهادار استان قم «تدبیرگران فردا و آگاه» را پر معامله‌ترین کارگزار در اردیبهشت ماه خواند و اضافه کرد: گاز لوله، گسترش نفت و گاز پارسیان و کربن ایران سه شرکتی بودند که بیشترین میزان خریدار سهام را به خود اختصاص دادند.

مروجی عنوان داشت: کارت اعتباری ایران کیش، گسترش نفت و گاز پارسیان و گاز لوله نیز بیشترین حجم معاملات اردیبهشت ماه تالار بورس قم را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.mnqt23nzxftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما